رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 400995

ادامه پیروزهای دومینووار در محور شمال شرق استان البیضاء؛ تسلط نیروهای ارتش و انصارالله یمن بر کوه راهبردی «الدیر»

ساعت 24-آخرین خبرها از تحولات میدانی شمال شرق استان البیضاء یمن حاکیست، عملیات نیروهای یمنی علیه مزدوران سعودی در بخش راهبردی «ناطع» ادامه دارد.

آخرین خبرها از تحولات میدانی شمال شرق استان البیضاء یمن حاکیست، عملیات نیروهای یمنی علیه مزدوران سعودی در بخش راهبردی «ناطع» ادامه دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله با پشتیبانی یگان‌های موشکی و توپخانه‌ای پس از درگیری‌های سنگین چند ساعته موفق شدند ضربات مهلکی را به نیروهای مزدور وارد کنند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی در جریان این عملیات گسترده توانستند کوه راهبردی «الدیر» را در منطقه «الجربیات» در بخش ناطع از اشغال نیروهای مزدور سعودی خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

به گزارش میزان، این کوه راهبردی بر منطقه مهم «الجربیات» به طور کامل اشراف دارد و ضد حملات نیروهای مزدور را در این محور به شکل محسوسی کاهش می‌دهد؛ نیروهای یمنی با تسلط بر کوه الدیر به طور کامل تحرکات نیروهای متجاوزگر را رصد می‌کنند.

با سیطره نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله بر کوه الدیر، نقل و انتقال نیروهای مزدور در این محور به صفر کاهش می‌یابد؛ نیروهای مزدور در روزهای گذشته چند حمله را از این کوه علیه نیروهای یمنی ترتیب داده بودند که البته ناکام ماندند.

حدود ۴۰ تن از نیروهای مزدور در جریان این درگیری‌ها به هلاکت رسیدند و ده‌ها تن دیگر هم زخمی شدند؛ شماری دیگر از نیروهای مزدور پس از متحمل شدن خسارت‌های سنگین از منطقه متواری شدند.

به گزارش میزان، حملات جنگنده‌های سعودی برای متوقف کردن پیشروی نیروهای یمنی در بخش «ناطع» در شمال شرق استان البیضاء نتیجه نداده و مانع از پاکسازی مناطق اشغالی نشده است.

حدود ۸۰ درصد از مناطق شمالی و شمال شرقی استان البیضاء به کنترل رزمندگان یمنی درآمده است؛ نیروهای یمنی درتلاش هستند با پاکسازی کامل مناطق اشغالی از جمله بخش «ناطع»، امنیت شمال استان البیضاء را به طور کامل تامین کنند.

میزان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها