رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 404796

این یک درس برای ایران میتواند باشد

سمرقند دردانه شرق

ساعت24-کشورها در دنیای امروز به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توانند و باید با همگرایی و دادن فرصت به خود و دیگران و هم افزایش توانایی و امکانات راه افزایش رفاه مادی را فراهم کنند.

خبر

این چیزی است که در ژرفای وجود شهروندان جهان در هر کشور و نقطه سیاسی دیده می‌شود.علاوه بر این دنیای امروز این خوشبختی را دارد که هر کاری در یک‌گوشه از جهان رخ دهد می‌تواند با شتابی باورنکردنی در اختیار شهروندان جهان قرار گیرد و از هر تجربه تلخ و شیرین استفاده شود.

یکی از راه‌های خیر برکت و البته دردسر توسعه فعالیت گردشگری جهان است که شمار قابل‌توجهی از کشورها آن را در دستور کار قراردادند. درآمد ده‌ها میلیارد دلاری برخی کشورها از فعالیت‌های گردشگری در دههای اخیر رهبران احزاب و گروه‌های سیاسی در همه کشورها را به این نتیجه رسانده است که توسعه گردشگری را به‌مثابه یک راهبرد در دستور کار قرار دهند. در همین کشورهای بلافاصله با ایران و برخی کشورها مثل گرجستان و ترکیه این راهبرد جواب داده است و قانون‌گذاری و وضع مقررات با محوریت توسعه صنعت گردشگری انجام می‌شود .

ترکیه اعلام کرده است در سال 2018 درآمدش از گردشگری به 30 میلیارد دلار خواهد رسید. این رقم وسوسه‌انگیزی است که می‌تواند رهبری کشور ازبکستان را نیز به این فکر بی اندازد که به‌سوی توسعه گردشگری بروند. با همین اندیشه است که آن‌ها شعار زیبای «سمرقند دردانه شرق» را برای این شهر تاریخی قراردادند و روزنامه‌نگاران و صاحبان سرمایه را با قطار سریع‌السیر و آسان که با سرعت 160 کیلومتر راه را پشت سر می‌گذارد را به سمرقند بروند.

به گزارش خبرنگار ساعت 24 شهر سمرقند چند ویژگی دارد که این شهر را می‌تواند به‌زودی به قطب گردشگری در این منطقه تبدیل کند.هوای تازه سالم ساحتمان های تیز و بدون دودگرفتگی، پارکینگ‌های باز و آزاد در سطح شهر و در درازای محل‌ها و از همه مهم‌تر مردم خونگرم این شهر می‌توانند در کنار محل‌های تاریخی و زیبا و رستوران‌های شیک بخشی از آرزوی سمرقندی‌ها را برای جذب تورسیم و جذب سرمایه‌های هدفمند برای سرمایه‌گذاری برآورده سازد. اگر عزم مدیران دولت فعلی این کشور با کارآمدی همراه باشد در آینده از این شهر درباره توسعه گردشگری بیشتر خواهیم شنید. ایران نیز می‌تواند و باید در مسیر توسعه و رشد گردشگری گام‌های بلندی بردارد. نیشابور و سمرقند یک تاریخ‌دارند و می‌توان و باید به‌طور فعال و هم‌رده سمرقند رشد و توسعه داد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها