رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 408257

واکنش مشاور رئیس مجلس به حادثه تروریستی چابهار

ساعت24-مشاور امنیت ملی رئیس مجلس اقدامات تروریستی را در برهم‌زدن اتحاد مردم منطقه چابهار بی‌اثر توصیف کرد و گفت: آثار این نوع اقدامات تحکیم و توسعه روابط دوستانه، برادرانه و محبت‌آمیز بین جریانات مختلف قومی سیاسی و اعتقادی در منطقه چابهار خواهد بود.

پیش از ظهر امروز(پنجشنبه) یک عامل انتحاری در یک خودرو بمب‌گذاری شده قصد ورود به مقر فرمانداری شهرستان چابهار را داشت که با مقاومت نگهبان روبرو شد.

به گفته سرپرست فرمانداری چابهار این عامل انتحاری در یک وانت نیسان مواد منفجره به همراه داشته و قصد ورود به فرمانداری انتظامی شهرستان چابهار را داشت که با مقابله نیروهای انتظامی موفق به ورود نشد و همانجا خودرو را منفجر کرد. در پی این اقدام تروریستی تعدادی شهید و مجروح شدند.

منصور حقیقت پور درباره دلایل انجام اقدام تروریستی در چابهار به خبرآنلاین گفت: منطقه چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم محسوب می شود که در آینده نقش بسیار مهمی در هاب انرژی و ارتباطی منطقه و آسیای میانه از طریق دریای عمان بازی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه منطقه چابهار برای توسعه همه جانبه ایران، افغانستان، ترکمنستان و سایر کشورهای آسیای میانه منطقه ای استراتژیک محسوب می شود، ادامه داد: این منطقه به ویژه برای کشورهای آسیای میانه که به آبهای آزاد دسترسی ندارند محل تنفس بسیار خوبی است.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به طور قطع نگاه فوق استراتژیک مقام معظم رهبری در سال های گذشته بر توسعه منطقه مکران حاکی از این است که ما در قرن های آینده اثرات ماندگار، کیفی و فوری آن را در توسعه کشور شاهد باشیم.

وی با اشاره به رقابت ژئوپلتیک بین بندر چابهار و بندر گوادر در پاکستان، افزود: امروز چین و پاکستان در تلاش برای توسعه بندر گوادر هستند تا این بندر نقش تعیین کننده و برتر را از آن خود کند، از طرفی ایران نیز با همکاری دوستان خود یعنی روسیه، هند و افغانستان به دنبال توسعه چابهار است.

حقیقت پور ادامه داد: در این تقابل ژئوپولتیک بعضی شیطنت ها می تواند یکسری بالانس ها را برهم بزند که به طور قطع عوامل فنی و امنیتی- اطلاعاتی ما روشنگری خواهند کرد.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به طور قطع استفاده ایران از ظرفیت فوق العاده و استراتژیک مکران برای توسعه مورد انتظار و پذیرش عربستان و رقبای منطقه ای ما نیست، گفت: به همین دلیل است که شیطنت هایی را در قالب اقدامات تروریستی هستیم اما مقامات جمهوری اسلامی نشان دادند که از بلوغ امنیتی و سیاسی لازم برخوردار بوده تا توسعه امنیتی مکران را در کنار توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مکران پیش ببرند.

حقیقت پور با بیان اینکه امروز در مکران برادران شیعه و اهل سنت دست در دست هم برای توسعه منطقه کار می کنند، تصریح کرد: در نتیجه همین همکاری هاست که ما شاهد نمونه بارز وحدت اسلامی در منطقه چابهار هستیم که البته برای دشمنان قابل تحمل نیست لذا با این شیطنت ها به دنبال این هستند که اذهان مردم را از اتفاقات در غرب آسیا و به ویژه عربستان منحرف کنند.

وی این اقدامات را در برهم زدن اتحاد مردم منطقه چابهار بی اثر توصیف کرد و گفت: مطمئن باشید که آثار این نوع اقدامات تحکیم و توسعه روابط دوستانه، برادرانه و محبت آمیز بین جریانات مختلف قومی سیاسی و اعتقادی در سطح منطقه چابهار خواهد بود.

حقیقت پور از مقامات امنیتی کشور خواست تا به فکر تقویت پرشدت و با دامنه بسیار مطلوب امنیت در منطقه مکران باشند تا در نتیجه آن بتوانیم سرمایه گذار خارجی و همکاران بین المللی خود را در منطقه چابهار و مکران داشته باشیم.

مشاور رئیس مجلس با بیان اینکه یکی از اهداف چنین اقدامات ترورویستی می تواند ایجاد نا امنی برای فرار سرمایه گذار خارجی باشد، گفت: آنها به دنبال این هستند که منطقه چابهار امن نیست این درحالی است که تیر آنها مثل همیشه به سنگ خواهد خورد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها