رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 408338

نگاهی به ورود و خروج‌های استقلال در نیم‌فصل‌ها

ساعت 24- فاصله ای تا شروع نیم فصل یا همان نقل و انتقالات زمستانی باقی نمانده است و انواع و اقسام خبرها و شایعات و گمانه‌زنی‌ها درباره ورودی و خروجی استقلال مطرح می‌شود.

style="text-align:justify">فاصله ای تا شروع نیم فصل یا همان نقل و انتقالات زمستانی باقی نمانده است و انواع و اقسام خبرها و شایعات و گمانه‌زنی‌ها درباره ورودی و خروجی استقلال مطرح می‌شود. به نظر می‌رسد وینفرد شفر می‌خواهد 4 تا 5 تغییر در تیمش ایجاد کند که سرور جباروف و امید نورافکن از جمله آنها هستند. اینکه استقلال در چه پست‌هایی به جابه‌جایی و تقویت و به چه تعداد بازیکن جدید نیاز دارد نحلیل و نظر زیاد است. اما در نهایت این سرمربی آلمانی است که درباره لیست ورود و خروج و تصمیم می‌گیرد. به همین بهانه نقل وانتقالات استقلال در چند فصل اخیر را با قلعه‌نویی، مظلومی، منصوریان و شفر مرور کرده‌ایم. جالب اینکه هیچ مربی به اندازه ژنرال نیم فصل در استقلال تغییرات ایجاد نکرد.

لیگ دوازدهم، فصل برزیلی‌ها

در آخرین فصلی که استقلال قهرمانی لیگ برتر را تجربه کرد، آبی‌پوشان تغییرات زیادی در نیم فصل داشتند. هرچند از 6 خروجی نیم فصل، جدایی 2 بازیکن با کیفیت برزیلی فنی نبود و خارج از خواست و اراده امیر قلعه‌نویی بود. فابیو جانواریو در برزیل آسیب دید و رودریگو توسی هم به دلیل مشکلات مالی قهر کرد و از فوتبال ایران رفت. میلاد میداوودی، فریدون زندی و میثم حسینی هم که ستاره‌های استقلال پرویز مظلومی بودند در تیم ژنرال و تفکرات او کارایی و جایگاه لازم را نداشتند تا نام شان در لیست خروج قرار بگیرد. امین منوچهری تنها خرید قلعه‌نویی بود که در نیم فصل به لحاظ فنی رد شد و در لیست خروج قرار گرفت. فرهاد مجیدی از قطر نیم فصل به استقلال برگشت تا یکی از بزرگ‌ترین خرید آبی‌ها در نقل و انتقالات زمستانی باشد. فرزاد حاتمی هم موثرترین خرید آبی‌ها در نیم فصل بود که تاثیر زیادی در قهرمان شدن استقلال داشت. حسن اشجاری هم جای حسینی را در دفاع چپ پر کرد. ایمان موسوی و عباس محمد رضایی هم ستاره نبودند اما به عنوان بازیکنان تعویضی کار استقلال و قلعه‌نویی را راه انداختند. ویسنته آرزه بدترین خرید نیم فصل آبی‌ها در لیگ دوازدهم بود.

لیگ سیزدهم، نحس بود!

فرهاد مجیدی، جواد نکونام، پژمان منتظری، مهران قاسمی فردین عابدینی و گوران لاوره 5 خروجی استقلال در نیم فصل لیگ سیزدهم بودند. تا به امروز استقلال در هیچ نیم فصلی این همه ستاره را یکجا از دست نداده است! بعد از ناکامی آبی‌ها در رسیدن به فینال لیگ قهرمانان، شرایط تیم بد شد. فرهاد از فوتبال خداحافظی کرد، نکونام به دلیل آنچه که ناراحتی و نارضایتی از شرایط استقلال عنوان کرد به لیگ کویت رفت و پژمان هم راهی لیگ ستارگان قطر شد. لاوره هم که خرید خارجی بدی بود نامش در لیست فروش قرار گرفت. در مقابل مهردا اولادی و مجید غلام‌نژاد که بعدا فوت کردند به همراه ابوبکر کبه، آنتونیو کاروالیو و ایمان با صفا به استقلال آمدند اما خب هیچ‌کدام نتوانستند گره از کار تیم باز کنند و آخر فصل توسط خود قلعه‌نویی در لیست خروج قرار گرفتند.

لیگ چهاردهم، بازگشت استقلالی‌های سابق

امیر قلعه‌نویی عادتش را در جابه‌جایی و نقل و انتقالات پر تعداد ترک نکرد. محمد قاضی، آندرانیک تیموریان، پژمان منتظری، مهدی کریمیان و امیر حسین طاحونی نیم فصل توسط قلعه‌نویی در لیست مازاد قرار گرفتند. در نقطه مقابل او 7 بازیکن را به لیست استقلال اضافه کرد. رضا عنایتی، وحید طالب‌لو و میلاد نوری دوباره به استقلال برگشتند. میلاد سلیمان فلاح هم به تیم اضافه شد. محسن کریمی، مجید حسینی و بهنام برزای هم سهمیه زیر 23 سال آبی‌ها بودند. استقلال و قلعه‌نویی با این تغییرات و سیاست نقل و انتقالاتی هم موفق نبود و نتیجه نگرفت تا ژنرال در پایان فصل و بعد از 3 فصل از این تیم جدا شود.

لیگ پانزدهم، نیم فصل نسبتا آرام

در لیگ پانزدهم که پرویز مظلومی دوباره به استقلال برگشت، آبی‌ها نسبت به 3 فصل قبل نقل و انتقالات خلوت‌تری داشتند. پرویز سوبله چوبله فقط جاسم کرار را به دلایل انضباطی و باربوسا را به دلیل فنی از تیمش کنار گذاشت. در نقطه مقابل عادل شیحی را آورد که این خارجی هم دست کمی از باربوسا نداشت و با توجه به اینکه اغلب مصدوم بود نتوانست بازیکن موثری برای آبی‌ها باشد. مهدی مومنی هم دیگر خرید بزرگسال پرویزخان بود. امید نورافکن و میلاد شعبانلو هم به عنوان سهمیه زیر 23 سال وارد لیست شدند و چندان هم فرصت بازی به آنها نرسید. هرچند در بلند مدت هم شعبانلو خرید خوبی نبود.

لیگ شانزدهم، پنجره بسته

استقلال با علیرضا منصوریان لیگ شانزدهم را خوب شروع نکرد اما هرچه به پایان نیم فصل نزدیک‌تر می‌شدیم آبی‌ها هم بهتر بازی می‌کردند و هم خوب گل می‌زدند. علیمنصور برای تقویت تیمش سراغ 3 بازیکن بزرگ و نامدار رفت. سرور جباروف برنده 2 توپ طلای آسیا با آبی‌ها قرارداد 5/1 ساله بست. آندرانیک تیموریان هم قرارداد داخلی بست و برگشت. سجاد شهباززاده هم توافق کرده بود تا برگردد. اما خبر ناگهانی و شوکه‌کننده محرومیت باشگاه استقلال از نقل و انتقالات حضور این 3 بازیکن و دیگر برنامه‌های علیمنصور را بهم ریخت. این در شرایطی بود که پیش از آن آرش افشین، میثم مجیدی، بختیار رحمانی و محمد حسین کنعانی زادگان مصدوم نام‌شان از لیست خارج شده و از تیم جدا شده بودند. آبی‌ها نتوانستند روزبه چشمی بازگشته از مصدومیت را هم به لیست‌شان اضافه کنند. همچنین قرار بود فرشید باقری هم در نیم فصل جدا شود که این اتفاق باعث شد تا سرنوشت دیگری برایش رقم بخورد. در عوض فرصت بازی و درخشش برای جوان‌هایی مثل نورافکن و اسماعیلی فراهم شد.

لیگ هفدهم، یک تیام بس بود

وینفرد شفر برای تقویت و اصلاح تیمی که خودش نبسته بود 5 بازیکن را در نیم فصل رد و در نقطه مقابل 5 ورودی جدید داشت. عظیم گوک به سربازی رفت، مجتبی جباری هم با توجه به اختلافاتش با مدیریت رفت. سجاد شهباززاده بعد از قرار گرفتن در لیست مازاد راهی لیگ قطر شد. حسن بیت سعید و یعقوب کریمی هم دیگر جداشده‌های استقلال بودند. در نقطه مقابل پس از کش و قوس‌های فراوان مامه بابا تیام به عنوان مهاجم خارجی و با قرارداد 5/1 ساله مشروط آبی‌پوش شد. بویان نایدیف که خرید بدی بود هم دیگر خرید خارجی شفر بود. بهنام برزای به استقلال برگشت. محسن کریمی و حسین حیدری هم به عنوان سهمیه زیر 23 سال در لیست قرار گرفتند. از بین این خریدهای جدید، کریمی فقط در یک بازی خوب و موثر بود غیر از تیام دیگر هیچ‌کدام برای شفر بازیکن موثری نبودند. اما همان تیام برای موفقیت استقلال و شفر کافی بود.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها