رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 408356

قیمت تخم مرغ افزایش یافت

ساعت24 - رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران از افزایش قیمت تخم مرغ به کیلویی ۹ هزار تومان درب مرغ داری خبر داد و گفت:وضعیت حمل نهاده ها بهبود یافته است.

style="text-align:right">رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران از افزایش قیمت تخم مرغ به کیلویی ٩ هزار تومان درب مرغ داری خبر داد و گفت:وضعیت حمل نهاده ها بهبود یافته است.

ناصر نبی پور با بیان اینکه مشکلات حمل و نقل نهاده های دامی تا حدودی بهبود یافته است،گفت:نهاده های نسبت به گذشته راحت تر به دست تولیدکنندگان می رسد اما کرایه ها همچنان بالا است.

وی افزود: قیمت تخم مرغ نسبت به هفته های گذشته حدود هزارتومان افزایش یافته و میانگین قیمت هرکیلوگرم از این محصول درب مرغداری به کیلویی حدود ٩ هزارتومان رسیده است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به واردات تخم مرغ برای تنظیم بازار، گفت:این تخم مرغ ها با قیمت های بالا وارد می شوند و با یارانه ای که دولت می دهد شانه ای ١٣ هزار و ٨٠٠ تومان دست مصرف کننده می رسد.

نبی پور با اشاره به اینکه مسئولان اعلام کردند ٢٠٠٠ تن تخم مرغ با دلار ٤٢٠٠ تومانی برای تنظیم بازار وارد می کنند، گفت:ما اعلام آمادگی کردیم به همین میزان سرمایه در اختیار صنعت و تولید داخل قرار بگیرد و در ازای آن تولیدکنندگان ٤٠٠٠ تن تخم مرغ تحویل دولت می دهند که مورد پذیرش قرار نگرفت چراکه همواره واردات شیرین تر است.

به گفته وی هم اکنون قیمت تمام شده تولید هرکیلوگرم تخم مرغ ٧٢٠٠ تومان است.

نبی پور در بخش دیگری از سخنان خود درباره آخرین وضعیت شیوع آنفلوانزای پرندگان در کشور نیز افزود: این بیماری کم و بیش در استان اصفهان گزارش شده و چند مورد گزارش بومی در روستاها بوده که چند روز پیش یک مورد نیز در دماوند گزارش شد.

وی ادامه داد: به طور کلی وضعیت بیماری نسبت به سال گذشته بسیار مطلوب است.

منبع:مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها