رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 408358

صادرات آمریکا به ایران ۷ برابر رشد کرد

ساعت24 - صادرات آمریکا به ایران در پی بازگشت تحریم ها ۷ برابر رشد کرد و به ۱۰۹.۲ میلیون دلار در ماه اکتبر ۲۰۱۸ رسید.

تجارت واردات صادرات
style="text-align:right">جدیدترین آمار منتشر شده از سوی دفتر آمار آمریکا نشان می دهد صادرات آمریکا به ایران پس از بازگشت تحریم های غیرنفتی رشد قابل توجهی داشته است.

دولت آمریکا در پی خروج یک جانبه از برجام اعلام کرد از 6 اوت تحریم های غیرنفتی مثل تحریم خودرو، طلا و فرش و پسته ایران را از سر می گیرد.

با وجود بازگشت تحریم های آمریکا، در ماه اکتبر2018 صادرات آمریکا به ایران رشد قابل توجه حدود 7 برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و به 109.2 میلیون دلار رسیده است. آمریکا در اکتبر سال قبل تنها 16.1 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

رشد 7 برابری صادرات آمریکا به ایران در حالی است که واشنگتن فشار زیادی به کشورهای دیگر آورده تا از تجارت با ایران خودداری کنند. تحلیلگران، سیاست تحریمی آمریکا علیه ایران را هم درچارچوب سیاست های تجاری این کشور تحلیل می کنند.

بر اساس این گزارش با وجود رشد قابل توجه صادرات آمریکا به ایران، واردات این کشور از ایران در ماه اکتبر به مرز صفر رسیده است. آمریکا در اکتبر سال قبل 3.2 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود که این رقم را در اکتبر امسال به 0.2 میلیون دلار کاهش داده است.

در 10 ماهه سال جاری میلادی مجموع تجارت دو کشور با رشد 3 برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل به 476.9 میلیون دلار رسیده است. تجارت ایران و آمریکا در 10 ماهه سال قبل 158 میلیون دلار گزارش شده بود.

صادرات آمریکا به ایران در 10 ماهه سال قبل 108.1 میلیون دلار بوده که این رقم با رشد 4 برابری در 10 ماهه امسال به 409.4 میلیون دلار افزایش یافته است.

واردات از ایران نیز که در 10 ماهه سال قبل 49.9 میلیون دلار گزارش شده بود در 10 ماهه امسال با رشد 35 درصدی به 67.5 میلیون دلار رسیده است.

منبع:تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها