رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 408391

مشکل بازار میوه، میادین میوه و تره‌بار هستند

ساعت24 - رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی اعلام کرد که مشکل بازار میوه و تره‌بار را باید در میادین مرکزی میوه وتره بار جستجو کرد، چرا که قیمت انواع میوه از باغ و باراندازهای ما متعادل است.

میادین میوه و تره بار
div>

بازار میوه و تره بار یکی از پرنوسان‌ترین بازارهایی بوده که طی ماه‌های اخیر مردم آن را تجربه کرده‌اند و بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی برخی اقلام خوراکی در هفته منتهی به نهم آذر ماه امسال، سبدمیوه و تره بار با افزایش قیمت یک درصدی نسبت به هفته قبل از این بررسی، ۶.۱ درصدی نسبت به هفته مشابه ماه قبل و افزایش قیمت ۶۸.۷ درصدی نسبت به هفته مشابه سال قبل مواجه شده است.

حسین شیرزاد، رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی، در این باره که چرا قیمت میوه با این نوسانات تند رو به روست و مشکل این بازار را باید در کجا جستجو کرد؟ اظهار کرد: مشکل بازار میوه و تره بار را باید در میادین مرکزی میوه وتره‌بار جستجو کرد، چرا که قیمت انواع میوه از باغ و باراندازهای ما متعادل است ولی وقتی به میدان میوه وتره بار می‌رسد، ناگهان بارشد قیمت ها مواجه می‌شویم.

وی افزود: همه تلاش‌مان را می‌کنیم که قیمت انواع میوه و تره‌بار از سر زمین و باغات تا میدان میوه و تره بار کنترل شود، اما وقتی که این محصولات به میادین میوه و تره بار می‌رسد همه چیز تغییر می‌کند و وقتی میوه به دست مردم می‌رسد، با افزایش قیمت رو به رو شده است.

رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی با بیان اینکه میوه از باغداران با قیمت‌های پایین خریداری می شود، ادامه داد: تولیدکنندگان و باغداران قیمت میوه را افزایش نداده‌اند و آن‌ها بر اساس نرخ تورم سالانه، درصدی نرخ تورم را بالا می برند، اما هر اتفاقی در حوزه افزایش قیمت میوه و تره‌بار مانند گوجه فرنگی، پیاز، سیب‌زمینی، پرتقال و... می‌افتد به میادین میوه و تره بار و فروشندگان آن محصولات بر می گردد و به تولیدکنندگان ربطی ندارد.

منبع: اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها