رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 417156

ماجرای حمله به سفارت ایران در لاهه چه بود؟

ساعت24-علیرضا جهانگیری سفیر ایران در لاهه در تماس با مقام‌های هلندی بر مسئولیت دولت این کشور در جهت تامین امنیت ساختمان‌ها و کارکنان سفارت ایران تاکید کرد.

سفارت ایران
عصر چهارشنبه تعدادی از عناصر وابسته به گروهک تروریستی الاهوازیه با حضور در مقابل سفارت و سردادن شعار و پرتاب سنگ و بطری قصد بالارفتن از ساختمان مجاور سفارت را داشتند.

وی افزود: به دنبال وقوع این حادثه هیچ‌گونه آسیبی به ساختمان و کارکنان سفارت نرسیده است.
براساس این گزارش، علیرضا جهانگیری سفیر ایران در لاهه در تماس با مقامات وزارت امور خارجه هلند ضمن انتقاد از حضور و فعالیت تروریست‌ها در این کشور ،بر مسئولیت دولت این کشور در جهت تامین امنیت ساختمان‌ها و کارکنان سفارت ایران تأکید کرد.
مقامات هلندی نیز با ابراز تأسف از این اقدام بر تضمین امنیت اماکن نمایندگی و کارکنان سفارت تأکید کردند.
عصر روز چهارشنبه ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌دهد در حدود 7 الی 8 مهاجم در مقابل سفارت ایران در هلند تجمع کرده و تلاش کرده‌اند تا با بالارفتن از دیوار سفارت، خود را به داخل محوطه برسانند. در این ویدئو دیده می‌شود مهاجمان درحالی‌که پرچم گروه الاهوازیه را به اهتزاز درمی‌آورند، اشیائی را به سمت سفارت پرت می‌کنند.ادامه این ویدئو نشان می‌دهد دو خودروی ون پلیس هلند بلافاصله سررسیده و مهاجمان در حال فرار را دستگیر می‌کند.
این تحولات یک روز پس‌ از آن صورت می‌گیرد که اتحادیه اروپا بخش‌هایی از وزارت اطلاعات ایران را به ترتیب دادن سوءقصدهایی در اروپا متهم و تحریم کرده است.
'آندرس ساموئلسون' وزیر امور خارجه دانمارک روز سه‌شنبه از آغاز تحریم‌هایی علیه ایران خبر داد. استناد وی به گزارشی است که روز دوشنبه سرویس اطلاعاتی دانمارک منتشر کرد و در آن مدعی شد، برخی یا گروهی قصد ترور یک فرد مرتبط با گروهک تروریستی الاهوازیه را داشته‌اند که در دانمارک زندگی می‌کند.
در واکنش به این اقدام یک مقام آگاه دیپلماتیک روز چهارشنبه گفت : با توجه به حمایت کشورهای اروپایی از گروه‌های شناخته‌شده تروریستی، جمهوری اسلامی ایران درحال تجدیدنظر در همکاری اطلاعاتی و امنیتی خود با این کشورهاست و به‌زودی تصمیمات مهمی در این زمینه اتخاذ خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها