رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 417206

روزنامه ایتالیایی:

پرونده هوآوی در نقص تحریم های ضدایرانی واشنگتن پیچیده شد

ساعت24- روزنامه ایتالیایی 'لاستمپا' نوشت که پرونده ارتباطات بین شرکت چینی هوآوی و ایران در نقض تحریم های آمریکا، پیچیده تر شده است.

هوآوی
h4 style="text-align:justify">به گزارش این روزنامه ایتالیایی، هوآوی به دولت واشنگتن اعلام کرده بود که دو شرکت Skycom Tech و Canicula Holdings که از طریق آنها در ایران کار می کرده است، کاملا مستقل بوده و به آن کمپانی چینی تعلق ندارند. اما بر اساس مدارکی که خبرگزاری رویترز مدعی کشف آن شده است، این دو شرکت متعلق به هوآوی بوده و تخلف کمپانی چینی از تحریم های ایالات متحده بسیار گسترده تر است که تاکنون تصور می شده و بسیاری از مدیران برجسته هوآوی نیز در آن دست داشته اند.

روزنامه لاستمپا مدعی شد: شرکت اسکای کام وارده کننده تجهیزات الکترونیکی به ایران بوده و شرکت کانیکولا هولدینگ مدیریت مالی این عملیات را عهده دار است. مدارک موجود حاکی از ارتباطات بسیار تنگاتنگی بین آنها و هوآوی است. مدیر اسکای کام در ایران یکی از مدیران برجسته هوآوی است و امضای بسیاری ازمدیران برجسته شرکت چینی در حساب های بانکی متعلق به اسکای کام در ایران وجود دارد.
آمریکا پس از بازداشت چندی قبل منگ وانژو مدیر مالی شرکت هوآوی در کانادا، اعلام کرد که این شرکت چینی با همکاری با ایران و سوریه در زمینه ارتباطات و مخابرات، تحریم‌های واشنگتن را دور زده است.
به عقیده نویسنده روزنامه ایتالیایی، این واقعیت نیز وجود دارد که این ماجرا بخشی از جنگ تجاری بین چین و آمریکا و همچنین رقابت بین دو کشور برای کنترل فناوری G5 در سطح جهانی است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها