رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 417330

زباله از سر و کول ساحل نشینان خزر بالا میرود

ساعت24-در چهارمین جلسه شورای اداری فریدونکنار موضوع سگ‌های ولگرد و زباله به عنوان بزرگ‌ترین چالش بهداشتی در این شهرستان مطرح شد.

عبدالله محمدی، رئیس شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار در این جلسه با بیان اینکه سه مشکل اساسی بهداشتی در فریدونکنار وجود دارد، یادآور شد: دفع غیربهداشتی زباله در معابر و خیابان‌ها، دفع غیربهداشتی زباله در سطح شهرستان و وجود سگ‌های ولگرد از جمله چالش‌هایی است که باید دستگاه‌های مربوطه اقدامات لازم را برای برطرف شدن آنها انجام دهند.

ولی الله نانواکناری، نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در جلسه شورای اداری فریدونکنار اظهار کرد: طبق رایزنی‌های صورت گرفته باید در سه سال آینده تمامی آب بندان‌های شهرستان فریدونکنار لایروبی شود چراکه این امر از موثرترین راه تامین کمبود آب کشاورزان است.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر ادامه داد: در حالی که اهدای زمین و کلنگ زنی پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال‌احمر سال گذشته انجام شد اما هنوز اتفاق خاصی برای راه اندازی ساختمان آن انجام نشده که باید پیگیری‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.

محمدمهدی نصیری فرماندار فریدونکنار در این جلسه اظهار کرد: تعیین حریم زیست محیط دامگاه باید مشخص شود چراکه این امر موجب بروز موانع زیادی در ساخت و ساز در بخش دهفری شده است.

فرماندار فریدونکنار خاطرنشان کرد: آمادگی برای سفرهای نوروزی باید جدی گرفته شود که شهرداری، شورای شهر، بخشداری ها و میراث فرهنگی، گردشگری بخشداری ها باید این امر را دنبال کنند.

محمد هادی زاده، مدیر جهادکشاورزی فریدونکنار در این جلسه با اشاره به عملکرد این اداره از ابتدای سال 97 تاکنون اظهار کرد: سطح زیر کشت در فریدونکنار 6022 هکتار با بهره برداری 5300 نفر است. متاسفانه پایه اقتصادی فریدونکنار فقط کشت برنج است که لازم است با تنوع بخشی در کشت‌ها مانند پرورش گل و گیاه زینتی از تک محصولی بودن خارج شویم و به دنبال توسعه اقتصادی باشیم.

وی یادآور شد: 130هکتار مرکبات در فریدونکنار وجود دارد و اگر هر کشاورز در خانه خود چند درخت مرکبات داشته باشد می‌تواند در تنظیم بازار شهرستان موثر باشد.

وضعیت نابسامان اراضی کشاورزی در محل دپوی زباله در فریدونکنار

به گزارش ایسنا، اراضی کشاورزی در محل دپوی زباله در فریدونکنار وضعیت نابسامانی دارد به گونه ای که شیرابه های تولید شده از این زباله‌ها وارد این زمین های کشاورزی می شود. این تهدید سال ها است که سلامت مردم در مازندران و به ویژه فریدونکنار را به خطر انداخته و مردم این مناطق نسبت به برخی کم‌کاری‌ها ناراضی هستند.

محل دپوی زباله در فریدونکنار دقیقا در کنار اراضی شالیزاری برنج قرار دارد به گونه‌ای که شیرابه‌های زباله وارد این زمین‌ها می‌شود که نتیجه آن رشد نامنظم شالی‌های برنج است. دپوی زباله در کنار اراضی شالیزاری سلامت انسان‌ها را به خطر می اندازد و بسیاری از بیماری ها را به وجود می‌آورد.

دپوی زباله در ساحل فریدونکنار و بابلسر

پیش از این نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در سال 96 گفته بود: دپوی زباله در دو نقطه در ساحل فریدونکنار و بابلسر مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است که در آینده نزدیک باید این مشکل برطرف شود.

ولی الله نانواکناری در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه معضل دپوی زباله چگونه برطرف می‌شود، تصریح کرد: معضل دپوی زباله دامن‌گیر مردم شده است. این موضوع در حال بررسی است و به دنبال ورود سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خصوصی در استان هستیم.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس گفته، حجم نشت شیرآبه‌های پسماندها در مازندران 10ها برابر از بمب‌های شیمیایی خطرناک‌تر است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، ولی الله نانواکناری نماینده مردم شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار در مجلس در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی مازندران، با اشاره به اینکه پسماند زباله یکی از مهم‌ترین معضل‌های مازندران است، اظهار کرد: موضوع پسماند را در روزهای اخیر در قالب طرح سوال از وزیر کشور پیگیری کردیم و این پیگیری ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه زباله برای این استان با توجه به وضعیت آب و هوایی و بالا بودن سطح آب زیرزمینی، خطرناک است، تصریح کرد: قتل عام آبزیان در مازندران به دلیل مسمومیت آب‌های مازندران ناشی از نشت شیرآبه زباله‌ها است؛ برخی از رودخانه‌های مازندران آنقدر آلوده شده است که حتی برای آبزیان نیز قابل استفاده نیست.

نانواکناری با اشاره به اینکه در ساحل دریای مازندران گونه‌های ریزی زندگی می‌کنند که با قرار گرفتن در مسیر نشت شیرآبه‌های زباله، در حال انقراض هستند، گفت: برخی ماهیان مانند کفال در تابستان‌ها به دلیل آلودگی از بین می رود و دلیل اصلی آن نیز سمومی است که از زباله‌ها خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه در تحقیق چند روز گذشته مرکز پژوهش مجلس آمده است که به دلیل مسمومیت آب‌های سطحی و زیرزمینی مازندران، بیماری‌هایی چون سرطان در منطقه افزایش یافته است، اظهار کرد: بر مبنای این تحقیقات عموما تولیدات کشاورزی مانند برنج، مرکبات و غیره مسموم هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها