رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 417353

تجلیل ویژه کیروش از دو رهبر تیمش:کاپیتان مسعود و کاپیتان نکو

ساعت24-کنفرانس خبری کارلوس کی‌روش پیش از دیدار مقابل ویتنام برگزار شد.

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی در آستانه بازی با ویتنام در کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. او در ابتدا گفت: «ممنون از همه کسانی که آمدند در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کردند. به اینجا خوش آمدید. بازی دوم را پیشرو داریم مقابل تیم بسیار خوب ویتنام. تیمی که کادر مربیگری خوبی دارد. برای آماده سازی تلاش های گسترده ای صورت گرفته است. البته ایران هم خوشبختانه کاملا آماده است. تک تک بازیکنان آمادگی حضور در بازی فردا را دارند و در حال جنگیدن برای به دست آوردن یکی از جایگاهها در زمین هستند. امیدوارم که فردا بتوانیم بازی خوبی مقابل ویتنام انجام دهیم».

در ادامه مسعود شجاعی، کاپیتان تیم ملی ایران درباره بازی مقابل ویتنام افزود: « تیم در شرایط خوبی است. بعد از برد اول روحیه خوب است. الان در بهترین شرایط آماده سازی از نظر فیزیکی و روانی هستیم. همانطور که گفتم بازی به بازی پیش می رویم. بازی اول را با موفقیت سپری کردیم و الان تمرکز ما تنها روی بازی ویتنام است. چیزی که در بازی اول دیدم صادقانه بگویم انتظار نداشتیم چون تیم خیلی خوبی هستند».

سئوال بعدی از کی روش بود؛با توجه به اینکه برد پرگلی مقابل یمن داشتیم خیلی ها انتظار دارند چنین بردی مقابل ویتنام به دست بیاید. فکر می کنید این توانایی هست که فردا شاهد برد پر گل باشیم؟

سرمربی پاسخ داد:«ببیند تفاوتی که هست بین ورزش فوتبال که ورزش است و صحنه تائتر یا اپرا این است که در فوتبال باید رقابت کنید. یک ورزش است رقباتی است همیشه حریفی دارید همانطور که شما آرزو و رویایی دارید آنها هم دارند و تلاش می کنند به برد برسند. خانواده ها هواداران و دوستان شان حمایت می کنندد. در بازی های اول دیدید که مسابقات دشواری در پیش داریم. تمام تیم ها نزدیک هستند. تیم ویتنام هم کادر فنی خوبی دارد. بازیکنان صادق و متعهدی دارند. از اکتبر 2018 تا الان 13 بازی دوستانه داشتند. از دسامبر تا الان 6 بازی دوستانه داشتند. بازیکنان این تیم صادقانه می جنگند.»

سوال بعدی از کی روش این بود :می دانیم بازی ها سخت است. صدرنشینی ولی برای ما خوب است و راه را هموارتر می کند. شما به تفاضل گل هم فکر می کنید؟

که او پاسخ داد:نه ما به این صورت فکر نمی کنم چون تیم مغرور نیستیم. تیمی هستیم از افراد فروتن شکل گرفته است. همیشه با عنوان رهبر تیم سعی می کنم یکسری مسایل اصولی را در اختیار بازیکنان قرار دهم.ما همیشه تلاش مان این بوده است و من سعی کردیم مسایل پایه ای را از بعد شخصیت خوب به بازیکنان بیاموزم. مهمترین مسئله این است که باید به حریف احترام گذاشت. اگر در نظر نگیریم تبدیل به افراد مغرور می شویم. ما به هیچ شرطی اینگونه فکر نمی کنیم. همیشه تفکر ماست که حریف هم می خواهد فوتبال بازی کند.

سئوال بعدی درباره حضور نلو وینگادا کنار تیم ملی بود که کی‌روش پاسخ داد:«من همیشه در طول مربیگری همیشه تلاش کردم افرادی را در کنارم داشته باشم که افراد لایقی باشند و به تیم کمک کنند تا پیروز باشد. خوشبختانه در طول مربیگری دوستان و متحدینی در سراسر دنیا دارم. این دوستان در 8 سال گذشته هم کنار من بودند بدون هیج چسم داشتی. نلو به ما کمک خواهد کرد. در این چند سال بارها اردوهای مختلف بازی ها و هتل هایی برای تیم ملی هماهنگ کردم. تیم ملی که می دانید با مشکلاتی از ابعاد مالی روبروست. این دوستان اگر کنار ما هستند برای کمک به تیم بوده است.دکتر کرک با استرالیا در جام ملت های آسیا با این تیم قهرمان شد و ایشان هم کنار ماست. خوشحالم دوستانی دارم که می توانند به تیم ملی کمک کنند.»

سرمربی ادامه داد:«اعتقاد راسخ دارم که اگر بخواهیم به موفقیت برسیم همیشه نیاز به دو تیم داریم. یک تیم موفق درون زمین و یک تیم خارج از زمین که حمایت کند از تیم داخل زمین. خوشبختاانه کادر و دستیاران زحمت کش دارم که به نحو احسنت کارشان را کردند. همچنین در این سال ها در بین بازیکنانم ،دو بازیکن بودند که تیم رهبری کردند. اول نکونام که بود و در حال حاضر مسئولیت رهبری بازیکنان با شجاعی است که هر دوی آنها الگوی بازیکنان هستند. هم به بازیکنانم و هم به کادرم افتخار می کنم. این بهترین خانواده من بوده است. البته به غیر از خانواده شخصی من.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها