رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 417442

تداوم اعتراضات در سودان و کشته شدن ۲۲ نفر تا کنون

ساعت24-معترضان سودانی بار دیگر در خارطوم و چند شهر دیگر این کشور تظاهرات کردند در حالی‌که بنابر آمارهای رسمی تا کنون ۲۲ نفر در این اعتراضات کشته شده‌اند.

خارطوم و شهر «أم درمان» در مجاورت آن روز جمعه (دیروز) نیز صحنه تظاهرات ضددولتی بود و معترضان سقوط نظام را خواستار شدند.

نیروهای امنیتی سودان پس از اقامه نماز جمعه، تعدادی از مساجد خارطوم و أم درمان را محاصره کردند تا از برگزاری تظاهرات ممانعت کنند و چندین فعال و معترض را بازداشت کردند.

همچنین تظاهرات‌هایی نیز در شهر «بارا» واقع در ایالت «کردفان شمالی» برگزار شد.

انجمن مشاغل حرفه‌ای سودان نیز در بیانیه‌ای خواستار آغاز هفته «انتفاضه شهرها، روستاها و محله‌های سودان» در سراسر این کشور تا زمان سقوط حکومت سودان شد و قرار است روز یکشنبه (فردا) نیز «راهپیمایی شهداء» برگزار شود.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، در خارطوم پایتخت سودان نیز تظاهرات‌هایی در محله‌های ود نوباوی، جبره و الجیلی برگزار شد و معترضان با سر دادن شعارهایی سقوط دولت «عمر البشیر» را خواستار شدند.

برخی فعالان شبکه‌های اجتماعی نیز فیلم‌هایی از تظاهرات سودانی در داخل و خارج از مساجد خارطوم را منتشر کردند و برخی از این تظاهرات نیز از مقابل مساجد همانند مسجد خاتم المرسلین در حی جبره واقع در جنوب خارطوم، آغاز شد.

بر اساس این گزارش، روز چهارشنبه گذشته سه نفر از معترضان در أم درمان به ضرب گلوله نیروهای امنیتی سودان کشته شدند و طبق آمارهای رسمی سودان تا کنون ۲۲ نفر در اعتراضات اخیر کشته شده‌اند. این در حالی است که آمارهای غیررسمی حاکی از کشته شدن حدود ۴۰ نفر است.

سودان از ۱۹ دسامبر گذشته شاهد تظاهرات‌هایی در خارطوم و تعدادی از ایالت‌های این کشور در اعتراض به گرانی و اوضاع بد معیشتی است.

اقتصاد سودان با کمبود ارز خارجی و افزایش نرخ تورم مواجه است و نرخ تورم به ۷۰ درصد رسیده و ارزش پول ملی این کشور نیز کاهش یافته است

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها