رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 417448

عامل شکاف بین روحانی و اصلاح‌طلبان/ شرط اصلاح برای ائتلاف با اعتدالیها چیست؟

ساعت24-عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: اگر شرایط برای اصلاح طلبان در انتخابات ۹۸ مناسب باشد، کاندیداهای جدی معرفی می کنند در غیر این صورت راه برای ائتلاف با گروه‌های دیگر بسته نیست.

علی تاجرنیا
علی تاجرنیا عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت درباره موضع گیری های اخیر محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، گفت: امروز مردم، دولت و نزدیکان آقای روحانی می‌دانند که در شرایط حساس کشور، طبیعتا تشکیل دولت اعتدال و حضور روحانی در کسوت ریاست جمهوری، مدیون یک سری جریانات عقل گرا و گروه‌های سیاسی بود که معتقد بودند، کشور را باید از بحران‌هایی که در سال ۸۸ در گیر آن شده بود، نجات داد. قطعا هم روحانی گزینه مناسبی در این شرایط بود و هم حمایت و حضور پررنگ اصلاح طلبان در سال ۹۲ و ۹۶ منجر به چنین اتفاقی شد به همین جهت، این موضوع غیر قابل انکار است.

وی افزود: البته از جهتی نیروهای سیاسی اصلاح طلب گزینه‌های زیادی برای مطرح کردن نداشتند اما با وجود آقای عارف همه به دنبال این بودیم که در یک فضای وحدت، شرایط برای تشکیل دولتی که به نوعی بتواند فراگیر باشد را فراهم کنیم که این اتفاق به نظر بنده افتاده است اما متاسفانه پس از دوره دوم برخی از نزدیکان آقای روحانی، فضایی را ایجاد کردند که انگار نه انگار که این پیروزی‌های آقای رئیس جمهور ربطی به اصلاح طلبان دارد و طوری برخورد می‌کنند که انگار اصلاح طلبان هیچ تاثیری در پیروزی آنها نداشته‌اند.

این فعال سیاسی اظهارداشت: متاسفانه مسئول دفتر رئیس جمهور با بیان سخنانی باعث این شکاف شد در حالی که بین شخص رئیس جمهور و اصلاح طلبان مسئله‌ای با این شدت وجود ندارد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ضمن اشاره به پیشنهاد واعظی مبنی بر ایجاد یک کمیته مشترک با اصلاح طلبان گفت: حالاکه رئیس دفتر رئیس جمهور این پیشنهاد را مطرح کرده‌اند، به نظر بنده کار بسیار معقولی است، زمانی که ما با دشمنان خود گفتگو می‌کنیم چرا با همپیمانان خود که دارای یک آبشخور فکری هستیم، سخن نگوییم.

تاجرنیا با بیان اینکه نفس این کار خوب است و حتما این جلسه باعث ایجاد تفاهم بیشتری در بین ما خواهد شد، افزود: در کل از پشت تریبون صحبت کردن‌هاست که این اختلافات ایجاد می‌شود. امروز همه جریانات اصلاح طلب از این ساز و کار حمایت می‌کنند. البته برای این کار باید شورای هماهنگی و یا شورای عالی ساز و کار مشخصی تعریف کنند.

وی همچنین در خصوص ائتلاف دوباره جبهه اصلاحات با جریان اعتدال، تصریح کرد: دست اصلاح طلبان در انتخاب افرادی که از لحاظ مدیریتی و اجرایی قوی باشند، بسته نیست. جریان اصلاحات چهره شناخته شده کم ندارد. متاسفانه شرایط در کشور به گونه‌ای بود که به دلیل نوع نظارت و عدم پذیرش کاندیداها و به دلیل تبلیغاتی که در فضای جامعه بوده است، استفاده و بهره مندی از حداکثر ظرفیت صورت نگرفته است.

نماینده مجلس ششم اضافه کرد: به همین جهت اگر شرایط مناسب باشد، بر اساس مصالح کشور کاندیدای جدی را مطرح می کنند ولی اگر شرایط به هیچ وجه مناسب نباشد راه برای ائتلاف با گروه‌های دیگر بسته نیست.

تاجرنیا همچنین در خصوص ایجاد پارلمان اصلاحات گفت: بنده معتقدم هر تشکیلاتی که بخواهد پا به عرصه بگذارد باید بر محوریت احزاب بنا شود. جریان اصلاحات، معتقد به دموکراسی است و امروز دموکراسی بدون حضور و فعالیت احزاب امکانپذیر نیست بنابراین تمام حرکت‌ها باید به گونه‌ای باشد تا همه احزاب اصلاح طلب را بیشتر دور هم جمع کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها