رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 417477

وزیر صنعت اولویت نخست سال ۹۸ را اعلام کرد

ساعت24- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات، پیشران برنامه های اقتصادی کشور در سال آینده به شمار می رود و از این رو دولت تقویت صادرات را جزو اولویت های خود قرار داده است.

رضا رحمانی از تدوین برنامه های متنوع برای تحقق این هدف توسط دولت خبر داد و اظهار کرد: تامین نقدینگی مورد نیاز تولید به عنوان یکی از مهمترین برنامه ها به شمار می رود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: قرار است دولت منابع مختلفی که در اختیار دارد را به این امر اختصاص دهد تا سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مشکل دار تامین شود.


رحمانی، افزایش تولید، اشتغال، فروش و صادرات را به عنوان شعار و هدف اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوره جدید برشمرد و گفت: اگر تولید حفظ شود، اشتغال حفظ خواهد شد و این مهم با تقویت فروش و صادرات محقق می شود.
به گفته وی، تحریک طرف تقاضا یکی از مهمترین نیازهاست که آن هم با افزایش صادرات ممکن خواهد شد.
این عضو هیات دولت یادآور شد: اکنون هدف حفظ وضع موجود تولید مهمترین گامی است که باید برای آن تلاش کرد و هر دستگاه، فرد و نهادی باید به تحقق این امر کمک کند.
رحمانی تاکید کرد: همه باید یکدل و یکصدا برای حفظ وضع موجود تولید تلاش کنند و راهکار آن است که مردم پای کار باشند و بخش خصوصی فعال تر شود.
وی تاکید کرد: فعال شدن بخش خصوصی و مردم در این زمینه همه مشکلات را حل خواهد کرد، زیرا به تجربه ثابت شده هرجا مردم وارد شده اند مشکلات برطرف شده است.
حمایت از خودکفایی و توانمندسازی همه بخش های راهبردی، جذب سرمایه خارجی برای حمایت از تولید ملی و ساماندهی واردات و صادرات از بندهای اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 ابلاغ شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها