رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 417638

هوک از تجاوز عربستان و امارات به یمن دفاع کرد

ساعت 24- «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با شبکه خبری اسکای نیوز عربی از تجاوز عربستان سعودی و امارات متحده عربی به یمن دفاع کرد.

style="text-align:justify">به گزارش اسکای نیوز، برایان هوک گفت: که عربستان سعودی و امارات متحده عربی و هر کشور دیگری حق دارند از خود در برابر شبه نظامیان حوثی دفاع کنند.

وی افزود: واشنگتن همچنان خواستار پایان جنگ در یمن است و به مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن کاملا اعتماد دارد.
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در ادامه اظهارات ضد ایرانی خود، کشورمان را متهم کرد که با حمایت از جنبش انصار الله یمن باعث ادامه جنگ در این کشور شده است.
درحالی این مقام آمریکایی ایران را متهم به حمایت از صنعا می کند که بارها نهادهای حقوق بشری و حتی برخی از نمایندگان کنگره آمریکا خواستار توقف حمایت تسلیحاتی و پشتیبانی دولت این کشور از عربستان و امارات متحده عربی به خاطر جنگ در یمن شدند.
حمایت آمریکا از عربستان سعودی باعث تداوم جنگ در یمن و کشته و زخمی شدن 10 هزار غیر نظامی و ایجاد بزرگترین بحران انسانی در جهان شده است.
مقام های یمنی بارها تاکنون عنوان کردند که چنانچه آمریکا حمایت خود را از عربستان قطع کند تجاوز به این کشور پایان خواهد یافت.
ائتلاف عربستان سعودی از ماه مارس 2015 (فروردین 1394) با حملات همه جانبه و با استفاده از سلاح های ساخت کشورهای غربی به یمن موجب کشته یا زخمی شدن هزاران یمنی و تخریب بخش های زیادی از مناطق مسکونی این کشور شده است.
این جنگ تاکنون بیش از 16 هزار کشته از خود برجای گذاشته و میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبرو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را 'بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی' نامید.
شمار زیادی از این کشته ها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها