رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 419782

تغذیه اجباری برای زیباسازی دختران موریتانی

ساعت 24-در این کشور افریقایی می پندارند دختران چاق زیباترند و شانس بیشتری برای داشتن همسر خوب را خواهند داشت

موریتانی
dir="RTL">خانمی که در کودکی مجبور بود ظرف بزرگی غذا بخورد می گوید او از زیاد غذا خورادن متنفر بوده و غذا را پنهانی در دستشویی می ریخته است .وقتی هفت ساله بوده هرروز مجبور بوده شوربا و فرنی بخورد که شاید شانس بهتری برای ازدواج داشته باشد ، او می گوید در سیزده سالگی با پسر عمویم ازداواج کردم و یکسال بعد اولین فرزندم بدنیا آمد البته دختران چاق شانس یافتن همسر خوب را دارند و این موردی که گفتیم خیلی رایج نیست .

دختران جوان به بیماری های دیابت ، فشارخون و بیماری های قلبی مبتلا می شوند . وزن دختران در سن هشت سالگی با اعمال فشار در خوردن حدود 140 کیلو گرم می رسد و فشار زیادی به قلب آنها وارد می شود و سلامتی این دختران به خطر می افتد همچنین وزن زنان جوان تا 200 کیلوگرم هم می رسد .

یکی از خانم ها که در سن 40 سالگی است می گوید به دیابت نوع دو مبتلا است که این بیماری مرتبط به چاقی و انجام ندادن حرکت های ورزشی است وی ادامه می دهد والدین او را مجبور می کردند نوشیدنی که از آب و شکر و شیر تهیه می شد بنوشد این نوشیدنی سبب هضم سریع غدا می شد همچنین مادرم یک گوسفند کامل را در روغن و کره می پخت و من مجبور بودم همه آن را در طول یک هفته بخورم او ادامه داد من چهار ماه پس از این رژیم بسیار احساس سنگینی می کردم و به سختی راه می رفتم و همه لباس هایم برایم تنگ شدند .

از نظر مردان موریتانی و طبق سنت آنها وزن بالای زنان نشانه مثبتی برای انتخاب همسری است .

به دلیل خشکسالی خانواده ها مجبور شدند برای اینکه از هدف چاق کردن دختران عقب نماند به آنها هورمون و قرص بدهند که بسیار برای انسان خطرناک است اما در فصل های بارانی که شیر و گوشت فراوان تر است اجبار در خوردن غذا دردختران بیشتر مشاهده می شود . اگر چه هنوز در روستاها دادن غدا ی اجباری به دختران دیده می شود اما در شهرها که لازم است زنان تحرک بیشتری داشته باشند کمتر دادن غذاهای اجباری دیده می شود و زنان علاقه ای به چاق شدن ندارند .

در شهرها زنان با داشتن شغل و در آمد دیگر خانواده برای آنها تصمیم نمی گیرد . این خانم موریتانی گفت من دو دختر دارم و هرگز آنها را مجبور به خوردن

نخواهم کرد .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها