رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 420402

آشنایی با نشانه های سرطان

ساعت 24-شنیدن کلمه سرطان ترسناک است و کسی دوست ندارد اما واقعیت این است که تشخیص و معالجه به موقع می تواند شروعی برای حفظ زندگی طبیعی باشد. دانستن حقیقت و فهمیدن نشانه ها روش خوبی است که مطمین شوید چیزی غیر عادی نیست در اینجا شش نشانه است که ممکن است فردی سرطان داشته باشد را می خوانید

سرطان
dir="RTL">6 نشانه داشتن سرطان

شنیدن کلمه سرطان ترسناک است و کسی دوست ندارد اما واقعیت این است که تشخیص و معالجه به موقع می تواند شروعی برای حفظ زندگی طبیعی باشد دانستن حقیقت و فهمیدن نشانه ها روش خوبی است که مطمین شوید چیزی غیر عادی نیست در اینجا شش نشانه است که ممکن است فردی سرطان داشته باشد

1کم کردن وزن غیرعادی

اگر شما فعالانه سعی در کم کردن وزن خود ندارید و وزن شما به طور قابل توجهی کم شده است بهتر است با پزشک مشورت کنید . اگر شما قصد کم کردن وزن خود را داشته اید و در چند هفته گذشته بدون تغییر در رژیم غذایی و بدون ورزش وزن کم کردید به پزشک مراجعه کنید .

2 تغییر در پوست

بهتر است که به وضعیت پوست واقعی خود توجه داشته باشید بیشتر مواقع قرمزی وزردی و سیاهی پوست گمراه کنند ه است و ممکن است خال و لک به دلیل مشکلات پوستی باشد و حتما سرطانی نیست اما حتما با دکتر چک کنید .

3-درد شدید

با توجه به نوع سرطان ممکن است فرد مبتلا به دردهایی در بدن شود دلیل ارتباط درد با سرطان های استخوان ، مغز و سرطان مربوط به تخمدان در مرحله اول این سرطان ها بررسی می شود اما بسیاری از سرطان ها بهیچوجه درد ندارند .

4 زخم هایی که بهبود پیدا نمی کنند

زخم های دهانی که بهبود نمی یابند یا مدت طولانی جای آن باقی می ماند این زخم ها می تواند نشانه سیستم ایمنی ضفیف باشد یعنی بدن عملکرد طبیعی ندارد یا ممکن است نشانه سرطان باشد مانند سرطان دهان که تازه نمایان شده است .

5 خونریزی ناشناخته

اگر صبح با سرفه کردن خون یا چیزی غیرطبیعی از دهان خارج شد باید سریع با پزشک مشورت کنید . سرطان ریه زمان می برد تا خودش را نشان بدهد بنابراین شما به تغییراتی که بوجود می آید توجه کنید و حتما با پزشک مشورت کنید .

6 تغییر در اجابت مزاج

در حالی که تغییر در کارکرد روده بسته به نوع غذا هایی دارد که اخیرا میل کردید اما اگر متوجه تغییر سریع از حالت طبیعی به آبکی شدید ممکن است مشکلی در عملکرد روده بوجود آمده باشد .

مهم است به یاد داشته باشید که هوشیار بودن و توجه داشتن به تغییرات حیاتی است و بسیاری از این نشانه ها می تواند علامت بیماری های دیگر باشد قبل از هرگونه نتیجه گیری حتما با پزشک مشورت کنید

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها