رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 424336

جاذبه‌های جزیره کیش برای گردشگران در تور کیش

رپورتاژ آگهی / بنابر اعلام سفرباتو، هم‌اکنون اقتصاد این جزیره بر پایه گردشگری و تجارت است به‌ نحوی‌که هر ساله هتل‌های کیش پذیرای جمع کثیری از گردشگران هستند.

div>

سفرباتو

مناطق گردشگری کیش شامل سواحل زیبای مرجانی و اقلیم آب‌ وهوایی می‌باشد که این جزیره را به‌عنوان یک مرکز توریستی بین‌المللی معرفی کرده است.

مکان مناسبی که در آن می‌شود به تماشای بهار، خزان و فرورفتگی خورشید در افق را به نظاره نشست. جزیره کیش در تور کیش است. وقتی‌که به کیش سفر می‌کنید از تفریحات هیجان‌انگیز آبی، خریدهای باورنکردنی در بزرگ‌ترین مراکز خرید کیش که بگذرید، وجود باغ‌ وحش، اماکن تاریخی و... لذت سفر را برایتان چند برابر می‌کند. در سفر خود به جزیره کیش می‌توانید از طبیعت زیبای آن در کنار سایر جاذبه‌ها نهایت لذت را ببرید.

در جزیره کیش کجاها را ببینیم؟

شهر حریره

شهر باستانی حریره با قدمت ۸۰۰ ساله از توابع شهرستان بندرلنگه است. وسعت این شهر باستانی ۱۲۰ هکتار است. بقایایی که در ساحل شمال جزیره دیده‌شده است متعلق به دوره ساسانیان و اوایل دوره اسلامی است. در فضای این شهر تاریخی، مسجد، قنات‌ها، حمام و خانه اعیانی درنتیجه جستجوهای باستان‌شناسی کشف‌شده است.

مسیر دسترسی: استان هرمزگان، جزیره کیش، میدان المپیک، میدان حریره، شهر باستانی حریره

کشتی یونانی

یکی از پربازدید ترین جاذبه‌های جزیره کیش، کشتی یونانی است. کشتی یونانی که توسط ویلیام همیلتون در بندر گلاسکو در اسکاتلند ساخته‌ شده است در سال ۱۳۴۵ در ساحل کیش در روستای باغو گیر کرد. این کشتی که وزن آن بیش از ۷ هزار تن و دارای طول ۱۳۶ متری است نماد جزیره کیش است و بانام‌های " کولا اف "، " نچرالیست "، " امپایر ترومپت "، " کوروش پارسی " و " همدان " شناخته می‌شود.

مسیر دسترسی: استان هرمزگان، جنوب غربی جزیره، خیابان غروب، میدان غروب، پارک ساحلی

جزیره هِندُرابی

این جزیره در میان دو جزیره کیش و جزیره لاوان قرار دارد که بسیار آرام و مکان مناسبی برای غواصی است. مساحت این جزیره تقریباً ۲۳ کیلومتر است. درهندرابی، علاوه بر گونه‌های مختلف از آبزیان، آثاری از خرابه‌های قریه‌ای (الدورات، الصراة) دیده می‌شود. در توسعه جزیره هندرابی هتل‌های چادری، فرودگاه و بندرگاه در نظر گرفته‌شده است.

مسیر دسترسی: استان هرمزگان، شمال غربی جزیره کیش یا جنوب شرقی جزیره لاوان، جزیره شیدور

اسکله تفریحی

این اسکله به خاطر داشتن عرشه‌ های چوبی بسیار زیبا با طول ۴۳۷ متر، همیشه مکان مناسبی برای عاشقان به حرفه عکاسی، دوستداران ورزش و عاشقان آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس بوده است و در خاطراتشان از آن یاد می‌کنند. در بازدید از اسکله تفریحی جزیره کیش می‌توانید از سینما ۴ بعدی، بولینگ مریم در کنار کافه و رستوران‌های آن نهایت لذت را ببرید.

مسیر دسترسی: استان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار هرمزگان

شهر زیرزمینی کاریز کیش

این شهر اسرارآمیز که در عمق ۱۶ متری زمین قرار دارد دارای ساختمان‌ها با معماری بسیار زیبا به همراه قنات است که منبع تأمین آب شیرین ساکنین جزیره به شمار می‌آید. سقف آن با انواع صدف‌ها و مرجان‌ها با قدمت طولانی تزئین شده است. شهر کاریز کیش دارای حمام‌های سنتی است که توسط هنرمندان ایرانی حفاری‌شده‌اند.

مسیر دسترسی: استان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار المپیک، خیابان میر مهنا

بوستان آهوان کیش

اگر دوست دار حیات‌وحش هستید و به جزیره کیش در تور ارازن و لحظه آخری کیش سفرکرده‌اید، حتماً به بازدید از بوستان آهوان کیش بروید. در فضای بوستان، حیواناتی مانند آهو، گوزن، شیر، شغال، میمون و ... قابل‌ مشاهده است که می‌توانید با آسودگی خاطر آن‌ها را در یک مساحت ۲ هکتاری نوازش کنید.

مسیر دسترسی: استان هرمزگان، جزیره کیش، انتهای خیابان فردوسی

از دیگر جاذبه های جزیره کیش، پارک‌ها و تفریحات آبی هستند که اوقات خوشی را برای شما به ارمغان خواهد آورد:

شهربازی کیش

شهربازی، همیشه با داشتن وسایل متنوعی که در آن وجود داشته است به‌عنوان مکانی شناخته می‌شود که تفریحات مهیج و شادی‌آفرین را بدون محدودیت سنی به همگان ارائه می‌کند. به همین خاطر در سفر خود به جزیره زیبای کیش، شهربازی ۳ هکتاری آن را با رولرکاستر هوایی و آبی، سورتمه، قطار لاستیکی، سفینه و... فراموش نکنید

مسیر دسترسی: استان هرمزگان، جزیره کیش، پارک شهر

پارک ساحلی سیمرغ

پارک ساحلی سیمرغ با داشتن پیست اسکی، پینگ‌پنگ، دوچرخه و مسیرهای مخصوص پیاده‌روی در کنار سایر جاذبه‌های تفریحی و گردشگری جزیره کیش در حال ارائه خدمات است. مزیت اصلی این پارک هم‌جوار بودن با هتل سیمرغ کیش، دلفیناریوم و هتل مارینا کیش است.

مسیر دسترسی: استان هرمزگان، جزیره کیش، مابین جاده جهان و جاده دوچرخه‌سواری.

پارک شهر

از پارک شهر به‌عنوان یک سرزمین رؤیایی در تور های کیش یاد می‌شود چون دارای سینما گیم، تجربه پرواز با یک بازی شبیه‌سازی‌شده، کلبه وحشت، اسکیپ روم و... است و در فضای سبز این پارک از گونه‌های نایاب گیاهی استفاده‌شده است. این پارک شهر دارای یک دریاچه مصنوعی است که می‌توانید بر روی آن در کنار آب نمای زیبا قایق‌سواری کنید.

مسیر دسترسی: استان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار خلیج‌فارس

از دیگر بخش‌های جذاب جزیره کیش که نباید فراموش شود وجود ۵۰ ورزش آبی است

اسکوتر زیردریایی

اگر عاشق دنیای زیرآب و موجودات آن هستید و اگر غواصی بلد نیستید جای هیچ نگرانی نیست. شما با استفاده از اسکوتر زیردریایی کیش به عمق آب خواهید رفت و از پدیده‌های اعماق آب شگفت‌زده خواهید شد.

کیبل اسکی

تجربه یک موج‌سواری بر روی آب‌های نیلگون خلیج‌فارس با سرعت ۲۸ تا ۶۸ کیلومتر بر ساعت در بزرگ‌ترین کیبل اسکی دنیا در جزیره کیش با طول ۸۶۰ متر در طی ۱۰ سال اخیر فوق‌العاده حیرت‌آور است؛ که مطابق استانداردهای جهانی است و آمادگی میزبانی مسابقات جهانی را دارد.

مسیر دسترسی: استان هرمزگان، جزیره کیش، اسکله بزرگ تفریحی

جاذبه‌های تفریحی جزیره کیش به اینجا ختم نمی‌شود. در شمال، جنوب، شرق و غرب این جزیره یک زیبایی و وسیله شادی و سرگرمی به چشم می‌خورد.

درخت سبز

درخت سبز دریکی از مناطق خاص جزیره کیش یعنی دره پرتغالی‌ها قرار دارد که قدمت ۵۰۰ تا ۶۰۰ ساله دارد و با پوشش سبزی که این منطقه دارد تداعی‌گر سرسبزی خطه مازندران است. در مجموعه فعلی امکاناتی مانند نمازخانه، بوفه، رستوران فصلی، سرویس بهداشتی جهت استراحت گردشگران در نظر گرفته‌شده است. در مجموعه درخت سبز شما می‌توانید هم به سمت شهر باستانی حریره و هم به‌سوی آب‌انبار سنتی جزیره در عرض چند دقیقه پیاده‌روی، سفر کنید.

مسیر دسترسی: استان هرمزگان، جزیره کیش، میدان حریره، خیابان درخت سبز، مجموعه درخت سبز

بازارهای کیش

جزیره کیش به خاطر داشتن جاذبه‌های طبیعی فراوان و مجموعه‌های مهیجی که دارد سالانه شاهد بازدیدکنندگان فراوانی از کشور و خارج از کشور است به همین خاطر وجود بازارها جهت پاسخ به نیازهای این انبوه گردشگران از اهمیت زیادی برخوردار است. جزیره کیش هم‌اکنون دارای ۱۱ بازار بین‌المللی، مرکز تجاری و بازارچه است که بازار زیتون، بازار دیپلمات، بازار پانیذ و... را می‌توانید جهت خریدهای خود انتخاب کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها