رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 424496

کاهش سرمایه‌گذاری آمریکا در فرانسه

ساعت24-کاهش رشد اقتصادی و افزایش اعتراضات خیابانی در فرانسه، سرمایه‌گذاران آمریکایی را از دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو فراری داده است.

به گزارش رویترز، شرکت‌های آمریکایی بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران خارجی در فرانسه هستند و سرمایه‌گذاری آن‌ها در این کشور از زمان انتخاب امانوئل ماکرون به عنوان رئیس جمهور فرانسه رو به افزایش بود، اما نظرسنجی اخیر دفتر اتاق بازرگانی آمریکا در پاریس نشان می‌دهد تنها ۳۰ درصد از مدیران عامل شرکت‌های امریکایی در پاریس، فرانسه را هنوز مقصدی جذاب برای سرمایه گذاری می‌دانند.

با این حال از ۱۲۷ مدیرعامل آمریکایی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، ۴۲ درصد گفته‌اند در حال برنامه‌ریزی برای استخدام نیروی بیشتر هستند چرا که به دلیل فضای نامطمئن خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، کاهش رشد اقتصادی آلمان و بحران بدهی در ایتالیا، گسترش کسب و کار در فرانسه راحت‌تر از رقبای مهم آن به نظر می‌رسد.

دولت امانوئل ماکرون که با بحران اعتراضات مردمی به وضعیت خود به نام جنبش جلیقه زردها مواجه است، برنامه سرسختانه‌ای برای اصلاح نظام کار و بازنشستگی این کشور به مرحله اجرا گذاشته است. ۸۴ درصد از مدیران آمریکایی گفته‌اند فضای سیاسی فرانسه نگران‌کننده است. هم‌چنین ۷۷ درصد مدیران بحران بدهی فرانسه را نگران کننده خوانده‌اند.

لازم به ذکر است سرمایه‌گذاری خارجی آمریکا در جهان با ۷.۶ درصد افزایش به ۶.۰۱۳ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۷ رسید. نیمی از سرمایه‌گذاری‌های خارجی آمریکا روانه هلند، انگلیس، لوکزامبورگ، ایرلند و کانادا شده و نیمی از این سرمایه‌گذاری‌ها به صورت در اختیار گرفتن سهام شرکت‌ها بوده است.

بیشترین حجم سرمایه‌گذاری آمریکا در سال ۲۰۱۷ راهی هلند شده و از نظر منطقه‌ای نیز بالاترین میزان سرمایه‌گذاری در اتحادیه اروپا انجام شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها