رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 424504

ناوگان بالگردهای نظامی انگلیس راهی قطب شمال شد

ساعت24-نیروی هوایی ارتش انگلیس در راستای اجرای «راهبرد دفاعی» جدید لندن در قطب شمال، یک ناوگان از بالگردهای نظامی آپاچی خود را به این منطقه اعزام کرده است.

در ادامه تحرکات نظامی کشورهای غربی در قطب شمال برای مقابله با حضور روسیه، حالا خبرها حاکی از آن است که انگلیس یک ناوگان از بالگردهای نظامی خود را به این منطقه فرستاده است.

بنا بر گزارش روزنامه انگلیسی «سان»، یک ناوگان بالگردهای نظامی آپاچی انگلیس که در پنج هفته اخیر در نروژ حضور داشته، برای اولین بار به مدار قطب شمال اعزام و در این منطقه مستقر شده‌ است.

«گاوین ویلیامسون» وزیر دفاع انگلیس، سپتامبر سال گذشته میلادی از آنچه که «راهبرد جدید دفاعی» این کشور در قطب شمال خوانده شده، رونمایی کرد. او همزمان مدعی شد که روسیه در حال «تلاش برای نظامی‌ کردن قطب شمال» است.

در نوشته روزنامه سان ادعا شده که استقرار بالگردهای نظامی انگلیس در مدار قطب شمال به منظور تقویت امنیت شاخه شمالی ناتو و مقابله با «تلاش روسیه برای کنترل» این منطقه صورت گرفته است.

پیش از این، مقام‌های انگلیسی بر تعهد این کشور به همکاری‌های بلندمدت با نروژ برای مقابله با تحرکات نظامی روسیه در منطقه شمال تاکید کرده بودند. نروژ با روسیه در مناطق شمالی مرز مشترک دارد.

قرار است بر اساس راهبرد جدید انگلیس در قطب شمال، جنگنده‌های «تایفون» این کشور در سال ۲۰۱۹ در آسمان ایسلند گشت‌زنی کنند.

مقام‌های روسیه بارها ضمن رد مواضع انگلیس و دیگر کشورهای غربی، اعلام کرده‌اند که از نظر مسکو همه کشورها باید در قطب شمال با هم همکاری کنند و این منطقه باید یک منطقه عاری از درگیری باشد.

تحرکات نظامی غرب در قطب شمال در حالی صورت گرفته که پیشتر برخی کارشناسان مسائل اقلیمی و انرژی در جهان از آغاز رقابت قدرت‌های بزرگ در قطب شمال به دلیل آب‌شدن یخ‌های قطب شمال خبر داده‌اند.

به گفته کارشناسان، با آب شدن یخ‌های قطب شمال یک راه مستقیم و سراسری برای انتقال کالا از آسیا به آمریکا ایجاد می‌شود و گرم شدن هوا امکان باز شدن مسیرهای حمل و نقل در قطب شمال تا سال ۲۰۵۰ را به وجود آورده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها