رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 424523

هزاران نفر در مادرید علیه دولت مرکزی تظاهرات کردند

ساعت24-معترضان به برنامه دولت مرکزی اسپانیا مبنی بر پیشنهاد مذاکره به استقلال‌طلبان در پایتخت تظاهرات کردند.

ده‌ها هزار نفر از راست‌گرایان در اسپانیا امروز یکشنبه در میدان کلمبوس واقع در مرکز مادرید، علیه برنامه «پدرو سانچز» نخست‌وزیر این کشور در راستای تنش‌زدایی در زمینه اختلافات موجود میان کاتالونیا و دولت مرکزی اسپانیا تظاهرات کردند.

بنابر گزارش شبکه خبری بی. بی. سی، پس از اینکه سانچز پیشنهاد مذاکره با جدایی‌طلبان را مطرح کرد، حزب مردمی (PP) و حزب شهروندان فراخوان برگزاری تظاهرات دادند و شعار زنده باد اسپانیا را فریاد زدند.

جدایی‌طلبان این پیشنهاد را رد کرده اند با این حال این احزاب راست‌گرا چنین پیشنهادی را به منزله خیانت و نوعی تسلیم شدن می‌دانند. سوسیالیست‌های حاکم هم با استقلال کاتالانها مخالف هستند.

احزاب راست‌گرای افراطی مانند حزب Vox در این تظاهرات شرکت کردند و شعار «برای اسپانیای متحد، اکنون انتخابات برگزار کنید» را سر دادند.نیروهای پلیس شمار شرک کنندگان در این تظاهرات را 45 هزار نفر برآورد کرده است.

اکتبر سال 2017 در کاتالونیا همه پرسی استقلال برگزار شد که ۹۰ درصد از افرادی که در این همه‌پرسی شرکت کرده بودند به استقلال این ناحیه از اسپانیا رای دادند. دولت مرکزی مادرید ضمن به رسمیت نشناختن برگزاری چنین همه‌پرسی، آن را محکوم کرد و ضمن اعلام حاکمیت مستقیم بر کاتالونیا، پارلمان محلی را هم منحل کرد.

دادگاه عالی اسپانیا در رابطه با این اقدام، ۲۵ نفر را به یاغی گری، شورش، اختلاس و جرایمی از این دست متهم کرده بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها