رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 424726

قاتل خاموش در قم موجب فوت یک شهروند و مسمومیت ۴ نفر شد

ساعت24 -سخنگوی اورژانس قم گفت: با توجه به استفاده ناصحیح از وسایل گرمایشی، قاتل خاموش در قم موجب فوت یک شهروند و مسمومیت ۳ نفر شد.

گازگرفتگی
مهدی فراهانی در خصوص حوادث شاخص قم عنوان کرد: همزمان با سردی هوا شهروندان باید بیش از پیش مراقب قاتل خاموش باشید.

سخنگوی اورژانس قم افزود: روز گذشته مسمومیت با گاز CO در سه نقطه، موجب اعزام سه دستگاه اورژانس شد. قاتل خاموش در بلوار ۱۵ خرداد جان آقایی حدود ۴۵ ساله را گرفت که دلیل اولیه و احتمالی فوت، استفاده از وسایل گرمایش غیرمتعارف در فضای بسته و محدود بود.

فراهانی بیان کرد: همچنین در محدوده جمکران استفاده از گازپیک نیک در چادر مسافرتی جهت تولید گرما که اقدامی غیراستاندارد و خطرناک است، منجر به مسمومیت دو نفر آقا و خانم با گاز مونوکسیدکربن شد.

وی خاطرنشان کرد: با تماس به موقع با اورژانس ۱۱۵ و حضور پرسنل اورژانس هر دو نفر که دچار کاهش سطح هوشیاری شده بودند، به بیمارستان انتقال یافتند.

سخنگوی اورژانس قم گفت: در موردی مشابه و این بار استفاده از زغال چوب جهت تولید گرما در یکی از روستاهای بخش دستجرد دو نفر دچار مسمومیت با گاز CO شدند که پس از تماس با اورژانس؛ افراد مسموم در محل توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی به صورت سرپایی درمان شدند.

وی تاکید کرد: در کنار دقت و مراقبت در استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد و متعارف به نوع و رنگ شعله و نیز اتصالات خروجی وسایل گرمایشی که بیشترین تهدید را در مسمومیت به خود اختصاص می‌دهد، دقت و توجه ویژه داشته باشیم.

منبع:ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها