رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 424769

دادستان تهران:جرایم امنیتی بالای یک سال مشمول عفو نمی شود/ حبس های کمتر از شش ماه به شرط شاکی نداشتن مشمول عفو می شود/ رد پولشویی در سینما معلوم است/ ممکن است برخی واردکنندگان گوشت رانت هایی داشته باشند

ساعت24-دادستان تهران گفت: افرادی که هنوز حکم شش ماه حبس آنها اجرا نشده است، مشروط بر اینکه شاکی نداشته باشند، مشمول عفو می شوند.

دادستان تهران
عباس جعفری دولت‌آبادی در گفتگویی رادیویی در رابطه با عفو به مناسبت چهلمین سال پیروی انقلاب اسلامی گفت: این عفو در سال های پیش هم انجام می شد، اما امسال گسترده تر شده است، به طوری که اگر حکم حبس شش ماهه کسی به هر دلیلی اجرا نشده باشد، مشروط بر اینکه شاکی نداشته باشند، مشمول عفو می‌شوند.

وی افزود: در این طرح عفو، کمک قابل توجهی به زنان سرپرست خانوار شده است. همچنین تخفیف خوبی برای خانواده شهدا و ایثارگران و بیماران لاعلاج در نظر گرفته شده است.

دادستان تهران گفت: همواره مشکلی در رابطه با زندانیانی که بیماری صعب العلاج داشتند وجود داشت که بنا بر این عفو گسترده اگر این افراد بیرون از زندان و مشغول درمان خود باشند، مشمول عفو می‌شوند.

دادستان تهران افزود: تمام کسانی که غیرقانونی وارد و خارج از کشور شدند هم حبس و جریمه آنها عفو شد. علاوه بر این محکومین جزای نقدی تا ده میلیون ریال که حکم آنها اجرا نشده است، مشمول عفو می شوند. تمام شلاق های تعزیری هم مشمول عفو شدند.

دادستان تهران گفت: البته شرایطی برای مشمولان قید شده است. افرادی که شاکی خصوصی دارند باید رضایت شاکی خود را جلب کنند.

دولت آبادی به استثناهای طرح عفو گسترده اشاره کرد و گفت: قاچاق مواد مخدر و اسلحه و جرایم امنیتی بالای یک سال و آدم ربایی، سرقت مسلحانه، اختلاس، پولشویی مواردی است که مشمول عفو نمی شود.

پول های مشکوک در سینما

دادستان تهران درباره آخرین وضعیت پرونده موسسه فرشتگان، گفت: هشت تعاونی بودند که با هم ادغام شدند، در آن زمان گلایه هایی بود که چگونه می شود موسسات غیرمجاز با هم ادغام شوند؟ بانک مرکزی به این موسسات مجوزهایی داد، اما به بحران برخوردند. در حال حاضر حدود ۳۰۰ ملک از متهمان شناسایی شده و چهار متهم در بازداشت هستند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره پول‌های مشکوکی که به سینما وارد می شود و یک نمونه آن آقای امامی بود که با او برخورد قانونی شد و اینکه آیا دادستانی در رابطه با پول هایی که وارد سینما می شود ورود می‌کند؟ گفت: مهمترین مصداق آن در این زمینه وام کلانی بود که گرفته و خرج شد و سریال خانگی معروفی بود که تولید شد و منحصر به این مورد نیست و ما در گذشته در پرونده های دیگری این موضوع را می بینیم. اصل اینکه در مسایل فیلم سازی و سینما افرادی می آیند و تهیه‌کننده وجوهی را خرج می کند، تایید می‌کنیم و مصداقش همین پرونده ای است که اسم بردید؛ البته از دستگاه های ذی ربط، گزارشاتی خواستیم که بیشتر موضوع را واکاوی کنند.

وی افزود: ما پرونده هایی در دادسرای فرهنگ و رسانه داریم که این رد پاها معلوم است، اما از آنجا که پرونده به دادگاه نرفته از آوردن نام معذورم.

جعفری دولت آبادی تاکید کرد: اینکه عده‌ای در حوزه سینما پولشویی می کنند را تایید می‌کنیم؛ کما اینکه چندین پرونده در دادسرا مفتوح است و مهمترین آن همان بود که اسم بردید و منجر به کیفرخواست شده است، اما منتظر گزارشات تکمیلی برای پرونده های دیگر هستیم.

تشکیل پرونده برای واردکننده گوشت

جعفری دولت آبادی در رابطه با مقابله با گرانفروشی از توجه به سه راهبرد حمایت، نظارت و مقابله با حضور ده تیم از دادستانی و مسئولان متولی در مراکز اقلام اساسی خبر داد.

دادستان تهران بیان داشت: در صورت گرانفروشی کلان پرونده قضایی تشکیل می‌شود و تیم‌های ما در تمام نقاط شهر تهران با همکاری دستگاه‌ها حضور دارند و برای کمک دولت ورود کردیم و به متخلفان هشدار دادیم که قطعا برخورد می‌کنیم.

وی در رابطه با گرانفروشی گوشت و اینکه مشخصا پرونده جدیدی تشکیل شده است یا خیر، گفت: در مورد شرکت‌های توزیع کننده گزارشاتی رسیده که در پلیس و نهادهای امنیتی در حال بررسی است که ممکن است برخی شرکت‌های توزیع کننده در این زمینه رانت هایی داشته باشند مثل شرکتی که کالا وارد و مغازه باز کرده و علی الراس نسبت به توزیع اقدام نموده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها