رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 424885

آب زاینده‌رود تا ۲۸ بهمن ماه باز است/ تنها ۴۰ درصد زمین‌های کشاورزی کشت شد

ساعت24- رئیس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان با بیان اینکه آب سد زاینده رود تا بیست و هشتم بهمن باز می‌ماند، گفت: تنها ۴۰ درصد زمینهای کشاورزی در طول این مدت زیرکشت رفت.

حسین محمدرضایی اظهار داشت: مقرر بود ۷۰ متر مکعب آب از سد زاینده رود برای کشت کشاورزان باز شود و این در حالی است که ۶۸ متر مکعب آب باز شد که از این میزان آب برای صنعت، شرب و یزد نیز برداشت شد و با احتساب پرتی آب تنها توانستیم ۴۰ درصد از زمین‌های کشاورزی را زیر کشت ببریم.

وی بیان داشت: سال های پیش آب سه روزه به اصفهان می‌رسید اما با توجه به ساماندهی که در مسیررودخانه زاینده رود قبل از بازگشایی آب صورت گرفت، امسال ۳۰ ساعت پس از بازگشایی به اصفهان رسید.

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان تصریح کرد: علت گل آلود بودن آب در رودخانه بارندگی‌های زیاد در بالا دست زاینده رود است.

وی با اشاره به اینکه سه روز پیش دریچه زیر پل شهرستان بازشده است و یک حالتی از برکه آب را در زیر پل ایجاد کرده است، ادامه داد: در زیر پل شهرستان مسیر آب عوض می شود و به جای عبور آب از زیر پل، آب داخل کانال و به سمت زمین های کشاروزی شرق اصفهان می رود.

وی اعلام کرد: این احتمال وجود دارد که جاری شدن آب و عبور آن از زیر پل شهرستان سبب تخریب پل می شود بنابراین آب وارد کانال شده و با تغییر مسیر وارد زمین‌های کشاورزی می شود.

محمدرضایی ادامه داد: بازگشایی آب برای مرحله دوم کشت کشاورزان بسته به میزان بارندگی ها دارد و هنوز مشخص نیست که اسفند یا فروردین ماه آب باز می شود.

وی گفت: همانطور که مردم با شور و نشاط و خوشحالی به استقبال آب آمدند به گونه ای که دیگر جای تردد نبود همین میزان جمعیت هم به بدرقه آب بیایند و نشان بدهند که از خشکی زاینده رود ناراحت هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها