رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 424892

تکذیب خبر کشته شدن تبعه آذری در مرز ایران و جمهوری آذربایجان

ساعت 24- فرمانده مرزبانی استان اردبیل خبر کشته شدن یک نفر تبعه آذری در مرز ایران و آذربایجان توسط مرزبانان ایرانی را تکذیب کرد.

style="text-align:justify">سرتیپ دوم پاسدار هوشنگ حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی انتشار خبری از طریق برخی خبرگزاری‌ها مبنی بر کشته شدن یک تبعه آذری در روز دوشنبه در مرز ایران و آذربایجان توسط مرزبانان ایرانی، این خبر تکذیب می‌شود.

وی افزود: کشته شدن تبعه آذری در خاک آذربایجان در حریم نوار مرزی آن کشور به این شرح بوده که با توجه به کنترل شبانه مرزهای استان با سیستم‌های فنی و دوربین‌های پیشرفته و سامانه‌های راداری پیشرفته مرزبانان گروهان آزادلو برابر ثبت سوابق موجود از طریق دوربین‌ها متوجه نزدیک شدن یک نفر تبعه آذری به نوار مرزی از سمت کشور آذربایجان شده بودند.

فرمانده مرزبانی استان اردبیل گفت: برابر پروتکل‌های منعقده و با توجه به حسن روابط مرزبانان دو کشور که تصمیم جدی بر اجرای عملیات‌های همزمان توسط مرزبانان دو طرف است مراتب از طریق علائم قراردادی به مرزبانان کشور آذربایجان اطلاع رسانی شده بود.

حسینی تصریح کرد: با حضور عوامل مرزبانی کشور آذربایجان عملیات همزمان در دو سوی مرز معمول که در نتیجه آن متهم در حال تلاش برای ورود به خاک ایران و رهایی از کمین مرزبانان آذری بوده که با هوشیاری و عملیات موفق مرزبانان ایران که به حالت آماده باش نسبت به انسداد نوار مرزی اقدام کرده بودند؛ متهم از عبور به خاک کشور ایران پشیمان و مجدداً به خاک آذربایجان متواری می‌شود.

وی گفت: از آنجایی که ماموران آذربایجان نیز به دنبال دستگیری فرد موصوف بودند نسبت به صدور فرمان ایست و هشدارهای لازم اقدام می‌کنند که نهایتا متهم که مجددا قصد فرار به نقطه صفر مرزی و به طریقی خاک ایران را داشته به دلیل عدم توجه به هشدارهای ماموران آذری در عمق خاک کشور آذربایجان توسط مرزبانان آذری کشته می‌شود.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها