رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 424900

مامور قلابی سرقت مسلحانه ۵۰ میلیاردی را رقم زد

ساعت 24-سارق مسلح تحت عنوان مامور وارد خانه می‌شود و بعد از بستن دست و پای سرایدار و زن صاحب‌خانه، در حدود ۵۰ میلیارد تومان پول، طلا و اسناد را به سرقت می‌برد.

سرقت مسلحانه
style="text-align:justify">دستانش را محکم بر روی صورت فشار داده بود و با صدای بلند می‌گفت: «من قبلا با او معامله کردم و در آن معامله دچار خسارت شدم، فقط می‌خواستم مدارک را بردارم و مابه‌التفاوت قرارداد را از روی آن اسناد بردارم قصدم دزدی نبود» در تمام مدتی که صحبت می‌کرد همان‌طور دستانش روی صورتش بود و به‌هیچ‌عنوان حتی اجازه نمی‌داد صورتش را ببینیم.

این سارق که به گفته خودش مغازه مکانیکی دارد، ۱۷ بهمن‌ماه با عنوان مأمور وارد خانه‌ای می‌شود و بعدازاینکه دست و پای خانمی که در خانه بوده است را می‌بندد اقدام به تخلیه گاوصندوق می‌کند.

زن میان‌سالی که در محل سرقت حضور داشت در اظهاراتش به مأموران گفت: در خانه تنها بودم که حدود ساعت ۱۲ ظهر مردی زنگ خانه را به صدا درآورد و مدعی شد که مأمور یکی از ارگان‌های نظامی است و به بهانه وجود نگهداری اسلحه داخل منزل، قصد تفتیش خانه را دارد که من به فرض اینکه وی مأمور است، در خانه را به روی او باز کردم.

وی افزود: این مرد پس از ورود به منزل، تمام نقاط خانه را جست‌وجو کرد اما چیزی گیرش نیامد تا اینکه با زور و تهدید سلاح از من خواست کلید گاوصندوق را به او بدهم؛ من نیز بسیار ترسیده بودم و کلید گاوصندوق را به آن مرد دادم، او نیز پس از بستن دست‌وپاهایم، تمام اموال، وجوه نقد، طلاها و اسناد داخل منزل را برداشت و پس از حدود ۲ ساعت فرار کرد.

شوهر این زن که مالباخته اصلی است در اظهاراتش به کارآگاهان مدعی شد که ارزش وجوه نقد و جواهرات دزدیده‌شده بیش از ۱۵ میلیارد تومان است.

پس از ثبت این شکایت، تیمی از مأموران کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس برای شناسایی و بازداشت سارق دست‌به‌کار شده و در تحقیقات فنی و پلیسی مخفیگاه وی را در شرق تهران شناسایی کرده و متهم را کمتر از ۲۴ ساعت از وقوع سرقت بازداشت کردند؛ همچنین از مخفیگاه سارق سه قبضه سلاح کمری، یک عدد گاز اشک‌آور، شوکر و لوازم مسروقه کشف و ضبط شد.

این سارق پس از انتقال به کلانتری به مأموران گفت: اوایل امسال شاکی، یک ملک را در شمال کشور به قیمت ۷۴۰ میلیون تومان از من خرید، درصورتی‌که ارزش ملک یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان بود، من در زمان معامله، شمال نبودم که درباره ارزش ملک تحقیق کنم و قرارداد در تهران ثبت شد و لذا پس از مدتی متوجه شدم اما دستم به‌جایی نرسید و زمانی که به وی مراجعه کردم گفت هر کاری می‌توانی بکن و پول اضافه‌تری به من نداد.

وی افزود: من نیز تصمیم گرفتم تلافی کنم، تمام ماجرا از زمان اجرای نقشه تا اجرای آن در مدت دو تا سه روز انجام شد، سلاح‌های استفاده‌شده در زمان سرقت، درگذشته خریداری شد، شوکر و گاز اشک‌آور را نیز به خاطر اینکه مورد سرقت قرارگرفته بودم، تهیه کردم و همیشه همراه من بودم، پیش خود می‌گفتم با این کار می‌توان مابه‌التفاوت پولم را از او بگیرم.

شاکی این پرونده ظهر امروز در مواجه حضوری با سارق مدعی شد اموال زیادی در حدود ۱۵ میلیارد تومان از وی سرقت شده اما سارق عنوان کرد که تمام اموال سرقتی، همان مقدار اموالی بوده که از وی کشف و ضبط‌شده است.

اظهارات سارق در حالی عنوان شد که وی در ابتدا مدعی بود، به‌غیراز اسناد، اموال دیگری سرقت نکرده که مأموران در خلال بازجویی‌های بعدی متوجه سرقت سکه‌ها نیز شدند.


سرهنگ کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در تشریح این خبر اظهار کرد: فرد متهم دست و پای لابی‌من و خانمی که در خانه بوده (همسر فرد مالباخته) را می‌بندد، از سادگی آن‌ها سوءاستفاده کرده و خودش را به‌عنوان مأمور معرفی کرده و با این پوشش وارد خانه شده و عنوان می‌کند من موظفم همسر شمارا دستگیر کنم و باید او را ببرم و بعد هم می‌گوید که باید تعدادی از اسناد و مدارک شمارا هم ببینم.

وی افزود: بعد که خانم از نشان دادن اسناد ممانعت می‌کند، سارق دست و پای خانم را می‌بندد و تمام اسناد، طلاها، ارزها و دیگر مدارکی که در گاوصندوق موجود بوده را سرقت می‌کند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت بیان کرد: این افراد (مالباختگان) به ما شکایت کردند و بلافاصله این پرونده در دستور کار پلیس قرار گرفت و در کمتر از ۲۴ ساعت با ردیابی‌هایی که انجام‌شده است در سه‌نقطه تهران، کرج و صفادشت عملیات اطلاعاتی انجام شد و سارق دستگیر شد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انتظامی‌ای که انجام شد به‌عنوان‌مثال به دست آوردن پلاک خودروی سارق، حتی بااینکه سارق با استفاده از کلاه‌گیس چهره خود را تغییر داده بود ما توانستیم او را شناسایی کنیم.

سرهنگ ظهیری خاطرنشان کرد: شاکی ادعا می‌کند اموال بیشتری از او به سرقت رفته و سارق می‌گوید من همین مقدار طلا و موارد دیگری که به شما تحویل داده‌ام را دزدیده‌ام؛ یعنی ادعای شاکی یک‌چیز است و ادعای متهم چیز دیگری. ولی آن چیزی که ما به دست آوردیم این است که احتمالاً متهم دروغ می‌گوید چون در ابتدا اعتراف کرده بود به‌غیراز اسناد چیز دیگری سرقت نکردم و بعد در خلال بازجویی‌های بعدی متوجه شدیم سکه‌های دیگری هم به سرقت برده است. پسران متهم اعتراف کردند پدرشان به‌غیراز اسناد، سکه‌ها و طلاهای دیگری را از آن خانه با خود آورده است و در جای دیگری مخفی کرده بودند؛ تاکنون متهم هم‌دستی نداشته است اما اگر در آینده متوجه شویم همدست داشته او هم دستگیر می‌شود.


مرد مالباخته در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اینگونه می‌گوید: من در گاوصندوق خانه ام تعداد بسیاری جواهرات، انواع ارز، سکه، جواهرات دخترم که متاهل است و حدود ۱۵ میلیارد تومان نقدی داشتم. اگر بخواهیم سندی حساب کنیم بالای ۵۰ میلیارد تومان از ما سرقت کرده است. تمام این مواردی را که گفتم در خانه من داخل گاوصندوق بوده است.سارق آشنا بود، در اول سال یک ویلایی را از ایشان در شمال خریداری کردم و بعد آدرسم را از روی مبایعه نامه برداشته اند و بعد اقدام به دزدی از خانه ما کرده است. در روز دزدی من سر کار بودم، خانمم با من تماس گرفت و گفت مامور آمده و می خواهد تو را دستگیر کنند!

خانمم گفت این مامور ادعا می کند ما در خانه اسلحه داریم و دنبال اسلحه ها می گردد! بعد دست و پای خانم را می بندد و گاوصندوق را به زور اسلحه باز می کنند و تمام داخل گاوصندوق را جارو کرده و برده است؛ وقتی به خانه آمدم و حال خانمم را دیدم متوجه شدم که به غیر از اسناد، طلا و سکه های ما هم به سرقت رفته موضوع را با ماموران کلانتری در میان گذاشتیم و بعد از اینکه این فرد دستگیر شد متوجه شدیم او همان فردی بوده که قبلا با او معامله کردیم.

خانمی که درصحنه سرقت بوده و سارق دستانش را بسته بود در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از روز حادثه می‌گوید: مرد وارد خانه من شد، دست‌وپایم را بست، با اسلحه من را تهدید کرد. ما فکر می‌کردیم اسلحه قلابی است ولی در اینجا متوجه شدیم که اسلحه واقعی و پر بوده است. اول خانه را به بهانه پیدا کردن اسناد گشت و وقتی چیزی پیدا نکرد دست و پای من را بست و با اسلحه من را تهدید کرد. دست‌وپایم می‌لرزید به او التماس کردم تا دست‌وپایم را باز کند تا کلید گاوصندوق را برایش بیاورم. رفتم کلید گاوصندوق را آوردم، در گاوصندوق را خودم باز کردم و فکر می‌کردم فقط به دنبال این است که ببیند ما در گاوصندوقمان اسلحه‌داریم یا نه و بعد دیدم تمام وسایل داخل گاوصندوق را خالی کرد و رفت. الآن هم که من به اموال کشف‌شده نگاه می‌کنم می‌بینم که چیزی نیاورده است (منظورش این است که تمام اموال سرقتی هنوز کشف نشده است) تمام این وسایلی که پیداشده مال من است اما کامل نیست.

تمام طلاهای دخترم در خانه ما بود ولی الآن آن طلاها اینجا نیست، من جواب دامادم را چه بدهم؟ ایشان دو ساعت در خانه ما می‌چرخید و به بهانه دستگیری شوهرم تمام خانه را زیر و رو کرد. چون با خیال راحت در خانه این‌طرف و آن‌طرف می‌رفت شک نکردیم که مأمور نباشد و دزد باشد حتی از او پذیرایی کردم و برایش چای بردم.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها