رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 424967

لاوروف: طرح آمریکا دستاوردهای صلح فلسطین را برباد می دهد

ساعت24-وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: طرح «معامله قرن» آمریکا برای حل و فصل مناقشه اسراییل (رژیم صهیونیستی) و فلسطین، همه دستاوردها برای روند صلح فلسطین را از بین می برد.

style="text-align:justify">سرگئی لاوروف روز سه شنبه در دیدار با شرکت کنندگان در نشست فلسطین در مسکو گفت: در این نشست نمایندگان 12 سازمان فلسطینی شرکت دارند.

لاوروف با انتقاد از طرح معامله قرن پیشنهادی آمریکا خاطرنشان کرد: در چارچوب این طرح موضوع ایجاد حکومت مستقل فلسطین در مرزهای سال 1967 مطرح نمی شود.
وزیر خارجه روسیه گفت: شرکای آمریکایی حتی پیشنهاد نمی کنند بلکه نسخه جدید و آماده ای را بدون هر گونه بحث برای حل مسائل ارایه می دهند.
وی ادامه داد: طرف آمریکایی بیش از دو سال است که وعده می دهد طرحی را به نام معامله قرن ارایه خواهد کرد اما کاملا این واقعیت قابل درک است که طرح معامله قرن تمام تلاش هایی را که برای حل مساله فلسطین انجام گرفته بر باد می دهد.
گفتنی است ترامپ سال گذشته طرح موسوم به معامله قرن را به نفع تحقق اهداف صهیونیست ها مطرح کرد.
این طرح ضد فلسطینی شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه 'ابودیس' به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.
طرح یاد شده با واکنش های شدیدی از سوی مسلمانان و فلسطینیان رو به رو شده و تنش ها و درگیری ها با نظامیان اسرائیلی را در فلسطین اشغالی از جمله نوار غزه افزایش داده است.

** سازمان های فلسطینی در تشکیلات دولتی حضور داشته باشند
لاوروف خاطرنشان کرد: نمایندگان همه سازمان های فلسطینی حق دارند در تشکیلات حکومتی این کشور حضور داشته باشند.
وزیر خارجه روسیه گفت: ما اعتقاد داریم که دوست شما هستیم و مغرضانه عمل نمی کنیم و امیدوارم که کمک کننده ای واقع بین باشیم و در چارچوب گروه چهار میانجی گران بین المللی خاورمیانه و در چارچوب موافقت نامه اصولی قاهره برای برقراری توافق و سازش میان گروه های فلسطینی تلاش کنیم.
وی ادامه داد: این توافق فرمول قابل اجرا برای سازش ملی است و همه گروه های فلسطینی می توانند براساس آن در سازمان های حکومتی این کشور حضور داشته باشند.
لاوروف اظهار داشت: روسیه هیچ چیزی را تحمیل نخواهد کرد اما احیای وحدت فلسطین را به عنوان اولویت درنظر می گیرد تا فلسطینیان در آینده در یک موضع واحد در مذاکرات با شرکای اسراییلی شرکت کنند.
لاوروف همچنین گفت که روسیه هر تصمیمی را که گروه های فلسطینی بگیرند می پذیرد.
نشست سوم گروه های فلسطینی در مسکو دیروز آغاز شده و فردا چهارشنبه نیز ادامه خواهد داشت.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها