رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 425757

واکنش قاسمی به اظهارات خصمانه «پنس»

ساعت24-سخنگوی وزارت خارجه ایران خطاب به معاون رئیس جمهور آمریکا و هم پیمانانش گفت: صبور باشید، بخوانید و بیاموزید که تاریخ مملو از حقایقی است که هرگز هیچ قدرتی برای همیشه قادر به حذف و یا تغییر آن نیست.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با ایسنا و در واکنش به اظهارات خصمانه روز گذشته «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا در تشبیه ایران به دولت نازی گفت: سابقه تاریخی و فرهنگی ایران در همزیستی و احترام به ادیان الهی به ویژه دین یهود در اسناد معتبر تاریخی ملل مختلف ثبت شده است و تاریخ و تمدن دیر پا و چند هزار ساله ایران گویای نوع تفکر و نگاه ایرانیان به دیگر فرهنگ‌ها و ادیان و همزیستی مسالمت آمیز و برخورداری از تسامح و تساهل در این گونه موضوعات است.

قاسمی افزود: آنانی که اندک شناخت و دانشی از تاریخ و فرهنگ جهان دارا هستند و به عبارتی با کتاب و تاریخ آشنایی دارند و از ذره‌ای انصاف و عدالت در بیان و گفتار برخوردار هستند، این گونه بی پروا سخن بیهوده و به دروغ و خطا بر زبان جاری نمی‌سازند.

وی با اشاره به اینکه اظهارات پنس اظهاراتی «پوچ و تبلیغاتی» است که از سر کینه و عصبیت مطرح شده است گفت: ملاک و معیار ما در سیاست خارجی خوی تجاوزگری و اشغالگری رژیم جعلی و غیرقانونی صهیونیستی و ماشین کشتار و مرگ مردم فلسطین است که با تحمیل ظالمانه خود، عامل نفاق و تفرقه بین کشورهای منطقه شده و ریشه بحران‌ها و تنش‌های فرساینده و پرهزینه خاورمیانه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین افزود: آنها باید بدانند با این اتهامات و سخنان باطل و بی ربط مشکلی از اصل موضوع و ریشه‌های بحران و عصبیت حادشان حل نخواهد شد.

قاسمی در پایان خطاب به این مقام آمریکایی و هم پیمانانش گفت: صبور باشید، بخوانید و بیاموزید که تاریخ مملو از حقایقی است که هرگز هیچ قدرتی برای همیشه قادر به حذف و یا تغییر آن نیست.

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها