رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 425916

بروجردی: ایران، روسیه و ترکیه در برقراری امنیت پایدار در سوریه موفق بودند

ساعت24-یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به هماهنگی سه کشور ایران، ترکیه و روسیه در دو سال اخیر گفت‌ که این سه کشور در برقراری امنیت پایدار در سوریه تاثیرگذار بودند.

بروجردی
علاءالدین بروجردی با اشاره به حضور رئیس جمهور در اجلاس سوچی، اظهار کرد: بحث قانون اساسی سوریه که در این اجلاس مورد بررسی قرار گرفت حائز اهمیت است. البته سرنوشت قانون اساسی سوریه را باید دولت و ملت این کشور رقم بزنند.

وی افزود: بحث ادلب که در این اجلاس مطرح شد نیز بسیار حائز اهمیت بود. نظر قطعی ما بر این است که تروریست‌ها باید خاک سوریه را ترک کنند و حاکمیت دولت سوریه و نیروهای نظامی این کشور در کل تمامیت ارضی سوریه فراگیر شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه صحبت‌های خود، اضافه کرد: دو کشور ایران و فدراسیون روسیه با توافق دولت سوریه در این کشور حضور دارند، اما کشوری همچون آمریکا که به طور غیر قانونی در سوریه حضور پیدا کرده است و حقی را تعریف کرده است باید به سرعت خاک سوریه را ترک کند.

بروجردی در ادامه خاطرنشان کرد: ترکیه، ایران و روسیه در یکی، دو سال اخیر با هماهنگی‌های صورت گرفته نقش مهمی را در بالاترین سطح ایفا کردند و در برقراری امنیت پایدار در سوریه تأثیرگذار بودند. این اجلاس هم اولین اجلاس سران سه کشور نبود، اما تصمیمات آنها می‌تواند به تداوم امنیت پایدار در سوریه کمک کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها