رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 429263

چرا بسیاری از دانشجویان نگران هستند

پول دوستی دانشجویان را مضطرب می کند

در این تحقیق به سه دلیل در مورد ناراحتی های برخاسته از احساس آدمی اشاره شده است
جوانان در هر سرزمینی که باشند یک گروه خواسته های مشترک دارند که آنها را در یک قشر جای می دهد همه جوانان جهان می خواهند آینده خوبی داشته باشند و می خواهند پیشرفت کنند اما جوانان بسته به اینکه در کدام کشور زندگی می کنند نگرانی های خود را نیز دارند

کار دانشجویی
در این تحقیق به سه دلیل در مورد ناراحتی های برخاسته از احساس آدمی اشاره شده است به سراغ دانشجویان امریکا رفته و دلیل اضطراب آنها را بررسی کرده اند که خلاصه نتایح آن را در زیر می خوانید :

مقاله ای در نیویورک تایمز گزارش داد که 60 درصد از دانشجویان امروز ، از اختلالات اضطرابی و پریشانی روانی رنج می برند

چه چیزی سبب افزایش شدید اضطراب در جوانان ما شده است ؟ برخی از توضیحات مربوط به آسیب های دوران اولیه کودکی وعدم تعادل زیستی یا استرس از ناامنی اقتصادی و تضاد سیاسی در دنیای امروز است و نیزنسل های پیشین در طول افسردگی های ناشی از جنگ جهانی دوم ، واترگیت ( رسوایی نیکسون رییس جمهور امریکا) و جنگ ویتنام موفق به رشد شدند .

تحقیقات به سه تغییر در فرهنگ این کشور اشاره می کند که می تواند سلامت روان دانشجویان دانشگاه را تضعیف کند .

1-افزایش ارزش های مادی گرایانه، تاکید داشتن بر مصرف گرایی و موفقیت مالی .

تحقیق به وسیله برنامه تحقیقاتی موسسه رسمی د رUCLA نشان می دهد که هم اکنون اولین چیز با ارزش برای دانشجویان موضوع مالی است در حالی که در دهه 1960 توسعه فلسفه زندگی اولین موضوع مهم و معنی دار بود . رفتار مادیگرایانه از سال 1980نمایان شده و همچنان ادامه یافته است . نتایج تحقیقات نشان می دهد که ارزش های مادی با اضطراب ، افسردگی و بیماری ارتباط دارد .

2-افزایش هزینه دانشگاه ، در گذشته آموزش به شکل خصوصی نبود بلکه به صورت عمومی اداره می شد تا دهه 1980 ، این بودجه توسط بودجه دولتی و کمک های مالی فدرال پشتیبانی می شد، هزینه تحصیلی به دانشجویان داده می شد و دانشجویان می توانستند روی پای خود باشند واز طریق مشاغل نیمه وقت ، مسئولیت زندگی خود در اواخر دوره نوجوانی و اوایل 20 سالگی را به عهده بگیرند در حالی که امروزه دانشجویان برای تامین زندگی و هزینه تحصیلی دانشگاه های خصوصی چشم به دست والدین می دوزند و از نظر مالی به خانواده متکی هستند و حتی از نظر احساسی وابسته هستند و برای زندگی بزرگسالی آمادگی کسب نمی کنند .

3-به طور کلی ، سال های دانشگاهی زمان رشد شخصیت پویا است ، زمانی که دانشجویان با روبرو شدن با ایده ها و فرصت های جدید ، شخصیت بزرگسالی آنها شکل می گیرد و تمرین و کنترل و اداره زندگی خود را بدست می گیرند .متاسفانه امروزه ارزش های مادی گرایی ، هزینه های دانشگاهی و کنترل والدین به این دوره رشد حیاتی آسیب می رساند و توانایی دانشجویان را برای شکوفایی به خطر می اندازند .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها