رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 431797

پدرام سلطانی در سطح بالاتری از یک عضو پارلمان خصوصی حرف زد

هنر تغییر دادن رویکردهای خصمانه به ایران

ساعت24 -جامعه‌های انسانی چگونه در پویش زمان چگونه در پله‌های بالاتر سعادت و خوشبختی مادی و کیفیت بالاتر زندگی می‌ایستند؟ یکی از پیش برنده‌های هر سرزمین و جامعه‌ها بی‌چون‌وچرا آدم‌هایی با نیروی ذهنی نیرومند و داشتن راهبردهای بالنده هستند که آینده دورتری را نسبت به همتایان خود می‌بینند.

خبر
این آدم‌ها می‌توانند یک اقتصاددان باشند، می‌توانند یک اقتصاددان ، یک سیاست ورز ، یک جامعه‌شناس یا بازرگان یا آموزگار و کارگر باشند. مهم این است که چنین آدم‌هایی همواره درهرجامعه هستند و کارها را پیش می برند وبا رفتار و گفتار و راهبری های حرفه ای خود راهها را بازمی کنند. در دنیای امروز ایران نیز از این دست مردان و زنان هستند و دیده می شوند و نیک خواهی و آزادیخواهی آنها راه بالندگی را فراخ می کند. به طور مثال درحوزه اقتصاد می توان به دکتر محمد طبیبیان اقتصاددان آزادیخواه ایرانی اشاره کرد که بی‌چون و چرا سهم بالا و نقش پررنگی در جا انداختن اندیشه آزادیخواهی اقتصادی داشته و دارد. پدرام سلطانی یکی از پرکارترین نیروهای بخش خصوصی در سالهای تازه سپری شده درروزی که آخرین بار در اتاق بخش خصوصی تهران با عنوان نایب رییس ایران و عضو هیات نمایندگان سخن می گفت نشان داده است حالا در پله‌های بالاتر از یک عضو پارلمان قراردارد و دراین اندیشه است که دراندازه های بالاتری برای پیشرفت ایران ارجمند نقش داشته باشد.

اودرسخنرانی روز سه شنبه 21اسفند که بخش هایی از آن درسایت اتاق تهران آمده است به درستی از امکان بزرگ تر شدن کیک اقتصاد و تولید ملی ایران به شرط داشتن مناسبات با جهان گفت و به درستی اشاره کرد هنر سیاست مداران این است که رویکرد کشورها به ایران را از رویکرد خصمانه به رویکرد دوستی یا دست کم بی طرفی دگرگون کنند. سلطانی بر ضرورت تغییر رویکردها نسبت به تعامل با جهان تاکید کرد و گفت: بخش خصوصی اعتقاد دارد نمی‌توان به رشد اقتصادی، بالندگی بخش خصوصی و بزرگتر شدن کیک اقتصاد برای شهروندان نائل آمد مگر آنکه با دنیا در تعامل و ارتباط باشیم و باید گفت که چاره و گریزی جز این نداریم که با جهان و کشورها در تعامل باشیم. می‌پذیریم که کشورهایی هستند که رویکردهای عادلانه نسبت به ایران ندارند و حتی کشورهایی هستند که آنها را دشمن می‌نامیم اما باید بتوانیم رویکردها را تغییر دهیم.عضو هیات نمایندگان دوره هشتم اتاق تهران افزود: کشور باید رویکردی را در دست بگیرد که در تعامل و کار کردن با جامعه جهانی، بتوانیم رشد و توسعه را به ارمغان آوریم و اجازه ندهیم که فشار تخاصمی، ما را از دیگر کشورها و ملل جدا کند.

سلطانی با تاکید بر اینکه زمان آن فرا رسیده که رویکرد حکمرانی در کشور اصلاح شود، افزود: امروز بهترین فرصت است تا گفتمان اصلاح حکمرانی اقتصادی و عمومی را در کشور راه‌اندازی کرد و یکی از بازیگران این حکمرانی نیز ‌می‌تواند اتاق بازرگانی باشد. از پنهان کردن مشکلات و موانعی که در کشور وجود دارد، هیچ‌کس سودی نمی‌برد و حرف‌ها و خواسته‌هایمان را باید یکی کنیم تا از پیچ تاریخی که پیش روی کشور قرار دارد، به سلامت عبور کنیم. وی با بیان اینکه بخش خصوصی باید تلاش کند فرهنگ اصلاح‌پذیری در جامعه و سطح حکمرانی کشور گسترش یابد، افزود: طی سال‌های گذشته شاهد آن بوده‌ایم که در اتاق بازرگانی و حتی در سطح جامعه، درجه نقدنگاری و نقدگویی ارتقا یافته و این در حالی است که هنوز با مرحله نقدشنودگی و نقدپذیری فاصله داریم.سلطانی با بیان اینکه یکی از آفات و آسیب‌ها در جامعه این است که نقدها کمتر شنیده می‌شود، افزود: اتاق تهران تلاش کرد در دوره هشتم هیات نمایندگان نقدپذیری خود را به محک بگذارد و با انجام برخی نظرسنجی‌ها از موکلان خود که جمع کثیری از فعالان اقتصادی هستند، نقدها را بشنود و کاستی‌ها را جبران کند.امروز بخش خصوصی کشور به نقطه‌ای رسیده است که می‌تواند مدلی از اصلاحات و تغییر را به جامعه تعمیم دهد تا از آن برای ترمیم ضعف‌های حکمرانی اقتصادی کشور استفاده شود

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها