رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 431801

بازیگران آمریکایی در میان متهمان پرونده تقلب دانشگاهی/ 2 متهم ایرانی تبار هستند

ساعت24 - ‏بنابه گزارش ها دکتر همایون زاده به اتهام ارائه رشوه برای پذیرش فرزندش و علی خسروشاهیان، مربی سابق تیم فوتبال زنان دانشگاه جنوب کالیفرنیا در میان متهم هستند.

خبر
بیش از چهل نفر از جمله فلیسیتی هافمن و لوری لافلین بازیگران سریال های محبوب تلویزیونی در آمریکا در ارتباط با یک طرح کلاهبرداری برای گرفتن پذیرش دانشگاهی متهم شده اند. همچنین نام دو ایرانی الاصل در میان متهمان دیده می شود.

به گزارش بی بی سی، این توطئه ادعایی شامل کمک به دانش آموزان در امتحانات ورودی دانشگاه ها و گرفتن بورس جعلی ورزشی برای دانشجویان غیرورزشکار است.

دانشگاه های برجسته آمریکایی از جمله ییل، استانفورد و جورج تاون در میان موسسات آموزشی مقصد برای این دانشجویان بوده اند اما نشانه ای از تخلف این دانشگاه ها در این نقشه در دست نیست.

متهمان اغلب افراد ثروتمند از جمله مدیران شرکت های بزرگ هستند.

دادستان پرونده اندرو للینگ روز سه شنبه در کنفرانسی خبری گفت: "این پدر و مادرها در زندگی صاحب ثروت و امتیاز زیادی هستند."

‏بنابه گزارش ها دکتر همایون زاده به اتهام ارائه رشوه برای پذیرش فرزندش و علی خسروشاهیان، مربی سابق تیم فوتبال زنان دانشگاه جنوب کالیفرنیا (یو اس سی) در میان متهم هستند.

براساس اسناد طرح شده در دادگاه خانم هافمن (بازیگر "خانه داران حریص") به نمایندگی از دختر بزرگش "کمک خیریه ای" ۱۵ هزار دلاری برای شرکت در این نقشه اعطا کرد.

ادعا می شود که او برای دختر دیگرش هم قصد استفاده از این نقشه را داشت اما بعدا صرف نظر کرد.

هافمن به توطئه برای ارتکاب کلاهبری پستی متهم شده است. صدای او درحالی که درباره این نقشه با یک فرد دیگر - یک شاهد همکاری کننده با پلیس - صحبت می کرد به طور مخفیانه ضبط شده.

لوری لافلین، بازیگر "خانه پر" (فول هاس)، هم در میان متهمان است.

ادعا می شود که خانم لافلین و شوهرش موسیمو جیانولی - که او هم متهم شده - با پرداخت ۵۰۰ هزار دلار رشوه در ازای ثبت نام دو دختر آنها به عنوان اعضای تیم قایقرانی دانشگاه جنوب کالیفرنیا (یو اس سی) موافقت کردند. دو دختر آن ها اکنون در این دانشگاه تحصیل می کنند.

دادستان های فدرال در بوستون می گویند که بنیانگذار این دسیسه "ریک" سینگر، ۵۸ ساله، بود که آن را از طریق شرکت "کالج و شبکه کاری برتر" ترتیب می داد.

او روز سه شنبه در دادگاهی فدرال در بوستون در برابر اتهام اخاذی، پولشویی و کارشکنی در مسیر عدالت اقرار به گناه کرد. او ممکن است با ۶۵ سال حبس و جریمه ای یک میلیون دلاری روبرو شود.

به گفته اف بی آی شماری از مربیان ورزشی این دانشگاه ها در مقابل دریافت رشوه به این نقشه کمک کردند.

اندرو للینگ دادستان پرونده گفت: "موضوع این پرونده فساد در حال گسترش در زمینه گرفتن پذیرش در دانشگاه های نخبه از طریق به کارگیری ثروت و تقلب است. ثروتمندان نمی توانند در زمینه پذیرش تحصیلی حسابشان را از دیگران جدا کنند و سیستم قضایی هم با آنها رفتار متفاوتی نخواهد داشت."

در مجموع ۳۳ پدر و مادر به علاوه ۱۳ مربی ورزشی و دستیاران آقای سینگر در این پرونده متهم شده اند.

گفته می شود این پدر و مادرها چیزی میان چندین هزار دلار تا شش و نیم میلیون دلار به موسسه "کالج برتر" پرداختند. آقای سینگر بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ از این طریق ۲۵ میلیون دلار درآمد داشت.

دانشگاه جنوب کالیفرنیا (یو اس سی) گفت که از این تحقیقات آگاه است و تحقیقات داخلی خود را انجام خواهد داد.

دانشگاه های جورج تاون، ییل، یو سی ال ای، ویک فارست و دانشگاه تگزاس هم بیانیه های مشابهی صادر کردند.

این خبر در شبکه های اجتماعی با خشم کسانی روبرو شد که گفتند سیستم دانشگاهی آمریکا به سود دانشجویان ثروتمند و سفیدپوست علیه دیگران تبعیض قائل می شود.

دیگران اشاره کردند که برای فوق ثروتمندان آسان است به طرق قانونی با اعطای پول به یک دانشگاه، پذیرش دریافت کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها