رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 431805

افزایش بی‌سابقه پاسخ منفی به تقاضای پناهندگی ایرانی‌ها در آلمان

فقط 25درصد پناهندگان موفق شده‌اند پناهندگی بگیرند

ساعت24 - پس‌ازآن که برخی رسانه‌های خبری در هفته‌های تازه سپری‌شده خبردارند در جریان گشایش بزرگ بازار کار ژاپن به روی متقاضیان کار در این کشور ممکن است راه ورود ایرانیان بسته باشد یا سخت‌گیری بیشتری صورت پذیرد حالا خبر می‌رسد که مدیران سیاسی در آلمان نیز دریک زمینه دیگر به ایرانیان سخت می‌گیرند.

خبر
بر پایه خبر منتشرشده از سوی دویچه وله فارسی آمار منتشرشده از سوی اداره فدرال امور مهاجرت و پناه‌جویی آلمان از عدم پذیرش تقاضای پناهندگی اکثر ایرانی‌ها در این کشور حکایت دارد. تنها یک‌چهارم ایرانی‌های متقاضی پناهندگی در سال ۲۰۱۸ موفق به دریافت پاسخ مثبت شده‌اند.اداره فدرال امور مهاجرت و پناه‌جویی در آلمان (Bamf) آماری درباره میزان پذیرش تقاضای پناهندگی ایرانی‌ها در این کشور منتشر کرده است. آماری که آشکارا حکایت از کاهش شدید موارد موافقت با تقاضای پناه‌جویان ایرانی دارد. خبرگزاری آلمان ۲۱ اسفند (۱۲ با انتشار گزارشی دراین‌باره اعلام کرده است در سال ۲۰۱۸ کمتر از یک‌چهارم ایرانی‌ها متقاضی پناهندگی موفق به دریافت پاسخ مثبت از سوی مسئولان رسیدگی به تقاضای پناهندگی در آلمان شده‌اند.خبرگزاری کاتولیکی آلمان (KNA) نیز دراین‌باره نوشته است تنها شمار اندکی از ایرانی‌های متقاضی پناهندگی در سال گذشته میلادی از حمایت و پشتیبانی آلمان برخوردار شده‌ و حق اقامت و کار دریافت کرده‌اند.این سخت‌گیری آیا از سیاست خاصی که بااطلاع مقام‌های بالی آلمانی است اعمال می‌شود یا اینکه بنا بر نظر کارشناسان یک اداره مربوط به پذیرش پناهندگان چنین تصمیمی گرفته‌اند؟ درصورتی‌که این خواست از سوی مقام‌های ارشد دولتی باشد نیز پرسش این است که چرا رویکرد به ایرانیان دگرگون‌شده است.

شکایت متقاضیان پناهندگی

در سال ۲۰۱۸ درمجموع ۱۱ هزار و ۴۳۰ شهروند ایرانی در آلمان تقاضای پناهندگی داده‌ بودند. بر اساس آمار منتشرشده از سوی اداره یادشده، تنها ۲۶۱۹ نفر از این متقاضیان موفق به دریافت پاسخ مثبت شده‌اند.قرار است این آمار از سوی روزنامه‌های وابسته به "گروه رسانه‌ای فونکه" منتشر شود. آمار مربوط به ایرانیان متقاضی پناهندگی در آلمان از سوی فراکسیون حزب چپ‌های آلمان درخواست شده بود و وزارت کشور آلمان و اداره امور مهاجرت و پناه‌جویی آلمان در پاسخ به درخواست این حزب، این آمار را منتشر کرده‌اند.بر اساس همین آمار، اداره یادشده با پذیرش تقاضای پناهندگی بیش از ۵۰۰۰ ایرانی در سال ۲۰۱۸ مخالفت کرده است. حدود ۴۰۰۰ متقاضی ایرانی دیگر نیز پیش از رسیدگی یا آلمان را ترک کرده‌اند یا از درخواست دریافت پناهندگی اعلام انصراف داده‌اند.افزون بر آن، بسیاری از ایرانی‌ها نسبت به احکام صادرشده از سوی اداره فدرال امور مهاجرت و پناه‌جویی آلمان شکایت کرده‌اند. حدود از نیمی از ایرانیانی که در سال گذشته میلادی موفق به دریافت پناهندگی از آلمان شده‌اند، کسانی بوده‌اند که به رأی صادره از سوی این اداره شکایت کرده و پس‌ازآن موفق به دریافت پاسخ مثبت شده‌اند.فراکسیون حزب چپ‌ها در پارلمان آلمان (بوندس‌تاگ) از سیاست دولت این کشور در قبال متقاضیان پناهندگی از کشور ایران انتقاد کرده است. به باور آن‌ها، افزایش بی‌سابقه شمار پاسخ‌های منفی به تقاضای پناهندگی ایرانیان نشانه آشکار نارسایی‌های موجود در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به پناهندگی از سوی اداره یادشده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها