رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 432036

انتقاد چین از رفتار «غیرمسئولانه» آمریکا

ساعت 24- وزارت امور خارجه چین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، رفتار برخی از کشورهای دور از منطقه که وضعیت را در دریای چین جنوبی بدتر می‌کنند، غیرمسئولانه است.

div>

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این اظهارات لو کانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به موضع‌گیری اخیر مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا مطرح شد.

وزیر امور خارجه آمریکا اقدامات چین در آب‌های دریای چین جنوبی را به خصوص در زمینه ساخت جزایر در آب‌های بین‌المللی، غیرقانونی قلمداد کرده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تصریح کرد: در واقع، چین مناقشات مشخصی در دریای چین جنوبی با طرف‌های منطقه‌ای دارد و در عین حال معتقد است که این مناقشات باید مستقیماً از طریق رایزنی دوستانه میان طرفین حل شود.

او ادامه داد: در عین حال، برخی کشورهای دوردست وضعیت را بدتر می‌کنند. این نشان‌دهنده رفتاری بسیار غیرمسئولانه از جانب آنها است.

از سوی دیگر، سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین اظهار کرد: پکن امید دارد که اتحادیه اروپا موضعی عادلانه و بی‌طرف در قبال رشد و توسعه اقتصادی و سیاسی سریع چین داشته باشد.

این اظهارات یک روز پس از آن مطرح شد که کمیسیون اروپا از برنامه خود برای ایجاد تعادل در روابط اقتصادی با کشورهای آسیایی خبر داد.

لو کانگ بیان کرد: به عنوان طرف چینی، ما روابط با اتحادیه اروپا را بر مبنای رویکرد راهبردی و ابعاد بلندمدت توسعه می‌بخشیم. همچنین آماده‌ایم که سطح درک متقابل و شراکت عملی را در کنار طرف اروپایی بالا ببریم.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها