رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 432121

بهترین شهرهای جهان برای زندگی

ساعت24 -بر اساس گزارش شرکت مشاوره‌ای بین المللی Mercer ، شهر «تاشکند» پایتخت ازبکستان در رده بندی بهترین شهرهای جهان برای زندگی در جایگاه 203 قرار گرفته است.

خطرناک‌ترین شهرهای جهان
بر اساس گزارش شرکت مشاوره‌ای بین المللی Mercer، شهر «تاشکند» پایتخت ازبکستان در رده بندی بهترین شهرهای جهان برای زندگی در مقام 203 قرار گرفته است.

شهرها در این رده بندی بر اساس برخی شاخص‌ها ارزیابی می‌شوند که شرایط مناسب برای آموزش، کار، دسترسی به حمل و نقل، ایمنی و اکولوژی از آن جمله است.

جالب است که همسایه‌های ازبکستان در آسیای مرکزی نیز زیاد با این کشور فاصله ندارند از جمله «آلماتی» در رده 177، «بیشکک» 206، «عشق آباد» 211 و «دوشنبه» جایگاه 215 را کسب کردند.

شهرهای روسیه نیز در بین 100 شهر اول جهان قرار نگرفتند و «مسکو» در مقام 167 ، کمی پایین تر از «لیبرویل» و «آکرا» به ترتیب پایتخت های گابن و غنا، قرار گرفت.

تحلیلگران شرکت مشاوره‌ای بین المللی Mercer شهر «سن پترزبورگ» را در مقام 174 در کنار «کیف» پایتخت اوکراین قرار دادند.

کارشناسان تصریح کردند که این مقام پایین با سطح ایمنی ارتباط دارد و مسکو و سن پترزبورگ را از لحاظ بزهکاری نامطلوبترین شهرهای اروپا عنوان کردند.

مقام اول را در این رده بندی دهمین بار متوالی «وین» کسب کرد، کارشناسان بر سطح پایین بزهکاری و سطح بالای زیربناهای حمل و نقلی در پایتخت اتریش تاکید کردند.

در مقام دوم «زوریخ»، بزرگ ترین شهر سوئیس قرار گرفت.

مقام سوم را «ونکوور»، «مونیخ» و «آوکلند» (نیوزیلند) کسب کردند.

«دوسلدورف»، «فرانکفورت»، «کپنهاگ»، «ژنو» و «بازل» نیز در بین 10 شهر اول جهان قرار گرفتند.

«بغداد» در آخرین مقام و «بانگی» پایتخت کشور آفریقای مرکزی یک رده بالاتر قرار گرفت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها