رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 432176

ادعای وجود یک کارخانه موشک‌سازی در سوریه

ساعت24 -منابع خبری اسرائیلی مدعی هستند یک کارخانه ساخت موشک در سوریه در نزدیکی مرز لبنان احداث شده و شاید ایرانی باشد.

div>
منابع خبری در فلسطین اشغالی روز چهارشنبه مدعی شدند که تصاویر ماهواره‌ای در سوریه، وجود یک کارخانه را نشان می‌دهد که احتمالا کارخانه ساخت موشک است.

وبگاه شبکه خبری «ماکو» (Mako) وابسته به شرکت رسانه‌ای «کِشِت» (Keshet) در گزارشی با تیتر «کارخانه موشک‌های نقطه‌زن هنوز مشغول فعالیت است»، نوشت، «تصاویر ماهواره‌ای ظن پیشین درباره اینکه ایران در سوریه در حال ساخت کارخانه موشک‌های دقیق برای حزب‌الله است، تقویت می‌کند. این کارخانه هنوز فعال است و موشک‌اندازها در منطقه فعالند».

طبق ادعای این شبکه اسرائیلی، ماهواره شرکت «آی.اس.آی» (ایمج ست اینترنشنال) تصاویر کارخانه ادعایی را در «صافیتا در شمال شرق سوریه» گرفته است اما شهر صافیتا در 35 کیلومتری شمال شرق شهر «طرطوس» واقع شده نه شمال شرق سوریه.

وبگاه شبکه «آی.24» اسرائیل نیز به استناد به تصاویر شرکت «آی.اس.آی» نوشت که این کارخانه در هشت کیلومتری مرز لبنان است و رسانه‌های اسرائیلی گفته‌اند که این تصاویر چیزی را ثابت می‌کند که دستگاه اطلاعاتی اسرائیل در هفتم فوریه گذشته اعلام کرده بود، مبنی بر اینکه ایران دوباره تلاش می‌کند به شکل محرمانه به کارخانه تولید موشک پیشرفته زمین به زمین در خاک سوریه بازگردد.

طبق این ادعا، «احتمال می‌رود که انتخاب موقعیت این کارخانه که نزدیک به لبنان است، تسهیل انتقال موشک‌ها به حزب الله باشد». طرف‌های اسرائیلی معتقدند که این کارخانه در منطقه‌ای تحت کنترل نظام سوریه و در نزدیکی منطقه محل استقرار نظامی روس‌هاست.

طبق گفته شرکت «ISI»، حرکت اتوبوس‌ها و کامیون‌ها در ورودی این منطقه در ماه‌های اخیر رصد شده و اخیرا یک برج آب جدید ساخت شده که این دو نشان دهنده فعال بودن منطقه است. طبق ادعای این شرکت، کارخانه سه ساختمان اصلی دارد. مسیرهای خاکی در 500 متری غرب کارخانه دیده می‌شود که آثار تردد کامیون‌های سنگین بر آن دیده می‌شود. این شرکت ادعا کرده که احتمالا این کامیون‌ها قادر به حمل موشک‌ها زمین به زمین باشند.

در این گزارش یادآوری شده که «هنوز ممکن نیست که گفته شود این محل، ایرانی است اما احتمالا کارخانه تولید موشک باشد».

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها