رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 432223

ورود خط ۷ متروی تهران به نمایشگاه بین‌المللی

ساعت 24- مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران اعلام کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در آینده نزدیک مقدمات ورود خط هفت متروی تهران به نمایشگاه دائمی و بین‌المللی پایتخت فراهم خواهد شد.

مترو.jpg
div>

بهمن حسین‌زاده اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین مسائلی که در طول سال‌های گذشته محل ابهام بوده، موضوع ترافیک در محدوده اطراف نمایشگاه بین‌المللی تهران است و با توجه به نرسیدن مترو به این نمایشگاه، همواره تعدادی تلاش کرده‌اند کارایی این مجموعه مهم را زیر سوال ببرند.

وی ادامه داد: برای عبور از این انتقادات مذاکرات خوبی با شهرداری و شورای شهر تهران انجام شده تا بتوانیم از خط هفت مترو ایستگاهی به نمایشگاه بین‌المللی بیاوریم و به این ترتیب یک تنوع مهم به نحوه‌ی دسترسی شهروندان به محل اصلی نمایشگاه اضافه شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران درباره آخرین وضعیت پیگیری این طرح نیز اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی ما ظرف روزهای آینده مصوبه شورای ترافیک در این زمینه نهایی خواهد شد و سپس کار می‌تواند وارد مراحل اجرایی شود. طبق برنامه‌ریزی انجام شده یک مجتمع ایستگاهی در نمایشگاه طراحی خواهد شد تا با استفاده از مزیت‌های اقتصادی آن هزینه ارائه‌ی این امکانات جدید نیز تأمین شود.

حسین‌زاده با بیان این‌که باید به نمایشگاه بین‌المللی تهران به عنوان یک برند ملی و جهانی نگاه شود، توضیح داد: این نمایشگاه حدود ۵۰ سال قدمت دارد و در بسیاری از کشورهای جهان و همچنین در حوزه صنعت نمایشگاهی به عنوان یک برند ایرانی شناخته می‌شود. از این‌رو نه تنها نمی‌توان به محدود کردنش فکر کرد که حتی باید شرایط را برای توسعه و معرفی بیشتر این زیرساخت مهم آماده کنیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران اضافه کرد: در سال‌های گذشته بعضی نگاه‌ها وجود داشت که نمایشگاه ظرفیت برنامه‌های پرمخاطب را ندارد و حتی در این زمینه مجموعه‌ای مانند شهر آفتاب افتتاح شد. ما با مجموعه‌های دیگر مشکلی نداریم، اما معتقد هستیم ظرفیت فعلی نمایشگاه می‌تواند در حوزه‌های تخصصی و صنعتی بهره‌مندی بالایی داشته باشد.

وی به برنامه‌ریزی جدی برای استفاده از ظرفیت اقتصادهای دانش‌بنیان اشاره کرد و ادامه داد: امروز بخش قابل توجهی از بار اقتصادی جهان بر دوش اقتصادهای دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین جهانی است. در ایران نیز این شرکت‌ها توانسته‌اند نفوذ خود را افزایش داده و سهم قابل توجهی داشته باشند. از این‌رو در صنعت نمایشگاه استفاده از ظرفیت‌های آنها اهمیت زیادی دارد.

حسین‌زاده ادامه داد: در ماه‌های گذشته ما تفاهم‌نامه‌هایی با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری داشتیم و حتی بنا شد در قالب این تفاهم‌نامه تخفیفی ۵۰ درصدی به شرکت‌های دانش بنیان ارائه شود که امیدواریم تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اهمیت صنعت نمایشگاهی در عرصه اقتصاد بین‌المللی تاکید کرد: اگر ایران قصد دارد صادرات را گسترش دهد باید به صنعت نمایشگاه به شکل جدی فکر کند، زیرا نمایشگاه مقدمه‌ای برای معرفی محصولات و سپس عرضه آنها به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران ادامه داد: در این زمینه ما با ۱۳ کشور مذاکرات جدی داشتیم و برای ایران، کشورهای همسایه و کشورهایی همچون هند و چین در مرحله‌ی نخست اولویت قرار دارند. ما در ماه‌های گذشته مذاکرات گسترده‌ای با بسیاری از این کشورها داشتیم و امیدواریم در آینده نه چندان دور شرایط برای برگزاری نمایشگاه‌های جدید و استفاده از این صنعت فراهم شود.

وی صنعت نمایشگاهی را یکی از اصلی‌ترین صنایع اشتغال‌زا در اقتصاد دانست و گفت: برای برگزاری هر نمایشگاه تعداد قابل توجهی شغل جدید شکل می‌گیرد. از این‌رو با توسعه فعالیت‌ها در این حوزه هم امکان نمایش دستاوردهای اقتصادی ایران فراهم می‌شود و هم در حوزه اشتغال اتفاقات مثبتی رخ خواهد داد. ما در این زمینه نمایشگاه صنعت نمایشگاهی را برگزار کرده‌ایم و سال آینده نیز این نمایشگاه در سطحی بین‌المللی برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که با به وجود آوردن انتخاب‌ها و گزینه‌های جدید به این صنعت رونق بدهیم. برای مثال استفاده از ظرفیت ماه مبارک رمضان برای برگزاری نمایشگاه‌های جدید یا به وجود آمدن امکاناتی همچون گمرک نمایشگاهی مسائلی است که در ماه‌های گذشته پیگیری شده و امیدواریم در آینده نه چندان دور تأثیر خود را در افزایش بهره‌وری و بهره‌گیری اقتصاد ایران از این حوزه مهم نشان دهد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها