رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 432279

کره شمالی: ترامپ فرصت طلایی صلح را از دست داد

ساعت 24- معاون وزیر خارجه کره شمالی با بیان اینکه واشنگتن در نشست ویتنام فرصت طلایی صلح را از دست داده است تاکید کرد که پیونگ یانگ تمایلی به ادامه این نوع از مذاکرات با آمریکا ندارد.

style="text-align:justify"> چند هفته بعد از برگزاری دومین دیدار دوجانبه میان رهبران کره شمالی و آمریکا که بدون نتیجه پایان یافت، مقامات کره شمالی می‌گویند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا آخرین فرصت صلح را از دست داده است.

براساس گزارش فایننشال تایمز، مقامات کره شمالی در حال بررسی پایان دادن به مذاکرات با طرف آمریکایی و شروع مجدد آزمایش‌های موشکی و احتمالا اتمی هستند.

«چو سون هوی» معاون وزیر خارجه کره شمالی در یک نشست خبری در پیونگ یانگ گفت: واشنگتن در نشست ویتنام یک فرصت طلایی را برای حل و فصل مساله اتمی کره شمالی از دست داد.

وی در این کنفرانس خبری تاکید کرد که کره شمالی به زودی تصمیم خواهد گرفت که آیا مذاکرات با آمریکا و توقف ۱۵ ماهه آزمایش سلاح‌ها ادامه یابد یا خیر.

خانم چو در ادامه افزود: پیونگ یانگ تصمیمی برای مصالحه یا ادامه مذاکرات با واشنگتن ندارد مگر اینکه آمریکا محاسبات سیاسی خود را تغییر دهد و اقدمات لازم را مطابق با گام‌هایی که کره شمالی برای خلع سلاح برداشته است اتخاذ کند.

وی تاکید کرد که پیونگ یانگ تمایلی به ادامه مذاکراتِ این مدلی ندارد.

کره شمالی پیش از این بارها آمریکا را به زیاده‌خواهی و اقدامات گانگستری در مذاکرات دوجانبه متهم کرده بود.

کیم جونگ اون و دونالد ترامپ در تاریخ ۲۷ و ۲۸ فوریه ۲۰۱۹ برای دومین بار در هانوی پایتخت ویتنام دیدار و رایزنی کردند و درحالیکه خوشبینی از سوی هر دوط رف برای حصول یک توافق وجود داشت به یکباره این مذاکرات با شکست مواجه شد و دو طرف بدون دستاوردی هانوی را ترک کردند.

بعد از پایان نشست مقامات آمریکایی مدعی شدند که کره شمالی خواستار لغو همه تحریم‌ها در ازای توقف بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای این کشور شد که ما با آن مخالفت کردیم.

اما وزیر خارجه کره شمالی شامگاه پنجشنبه بعد از ناکامی مذاکرات دو روزه رهبر این کشور و رئیس‌جمهور آمریکا، اظهارات مقام‌های واشنگتن درباره شکست این مذاکرات به دلیل درخواست پیونگ یانگ برای لغو همه تحریم‌ها را رد کرد.

ری یونگ هو در یک کنفرانس خبری در هانوی گفت که کره شمالی تنها به دنبال رفع بخشی از تحریم‌ها بوده است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها