رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 433114

نفت رکورد قیمتی زد

ساعت24 - با پایان معاملات روز دوشنبه، قیمت‌های نفت با چشم‌انداز تمدید توافق کاهش تولید اوپک تقویت شد و نشانه‌هایی از افت ذخایر انبارهای نفت خام آمریکا، قیمت‌ها را تا رکوردهای ۴ ماهه بالا برد.

بشکه نفت
با پایان معاملات روز دوشنبه، قیمت‌های نفت با چشم‌انداز تمدید توافق کاهش تولید اوپک تقویت شد و نشانه‌هایی از افت ذخایر انبارهای نفت خام آمریکا، قیمت‌ها را تا رکوردهای ۴ ماهه بالا برد.
با پایان معاملات روز دوشنبه، قیمت‌های نفت با چشم‌انداز تمدید توافق کاهش تولید اوپک تقویت شد و نشانه‌هایی از افت ذخایر انبارهای نفت خام آمریکا، قیمت‌ها را تا رکوردهای ۴ ماهه بالا برد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، با ۳۸ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش در ۶۷.۵۴ دلار بسته شد. بنچ‌مارک برنت نزدیک به رکورد ۶۸.۱۴ دلار خود که در روز پنج‌شنبه ثبت کرده بود باقی ماند.
قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، در ۵۹.۰۹ دلار بسته شد که ۵۷ سنت یا ۱ درصد نسبت به قیمت بسته شده روز جمعه جهش داشت. این بنچ‌مارک نفتی هم در معاملات امروز به رکود ۴ ساله ۵۹.۲۳ دلار دست یافت.

جیم ریتربوش، رئیس شرکت ریتربوش و شرکا، در یادداشتی نوشت: احتمال قله‌های جدیدی برای قیمت برنت وجود دارد، به ویژه با توجه به این‌که اوپک پلاس در اجلاس این هفته وزیران خود تأیید کردند پایبندی خود به کاهش تولیدات را ادامه خواهند داد.
اعضای کشورهای عضو اوپک و سایر تولیدکنندگان مهم نفتی، که به عنوان اوپک پلاس شناخته می‌شوند، این هفته در باکوی آذربایجان دیدار کردند و در انتهای این دیدار تاکید کردند در ماه‌های آتی از میزان لازم کاهش تولید خود هم فراتر خواهند رفت.
این گروه اجلاس آوریل خود را کنسل کردند که این به معنای این است که تولیدکنندگان بزرگ نفتی تا اجلاس ماه جون با هم دیداری نخواهند داشت (و کاهش تولیدات پابرجا می‌ماند).

تاجران با استفاده از داده‌های شرکت اطلاعات بازار نفت، گن‌اسکیپ، گفتند میزان ذخایر کوشینگ آمریکا که محل تحویل نفت دابلیوتی‌آی است، ۱.۰۸ میلیون بشکه در هفته منتهی به جمعه افت کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها