رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 435098

طرز تهیه کوکو لوبیا سبز | دستور تهیه ترشی لوبیا سبز

کوکو لوبیا سبز یکی از خوشمزه ترین کوکو ها با دستور تهیه بسیار ساده است که وقت زیادی از شما نمی گیرد در این مطلب نکات مهمی را در مورد پخت این کوکو به شما ارائه می کنیم.

کوکو لوبیا سبز
html>

مواد لازم:

لوبیا سبز 400گرم پیاز داغ یک قاشق غذاخوری
سیب زمینی یک عدد متوسط شیر یک قاشق غذاخوری
تخم مرغ سه عدد بکینگ پودر نصف قاشق غذاخوری
گردو ریز خرد شده یک استکان نمک ، فلفل سیاه ، زردچوبه ، پودر سیر به میزان لازم
زعفران یک قاشق غذاخوری



طرز تهیه:

مرحله اول:

لوبیا سبز را بعد از پاک کردن و شستن ، کاملا خشک کنید و نگینی خرد کنید . سیب زمینی را هم پوست گرفته و ریز خرد کنید . لوبیا را با یک لیوان آب و یک قاشق چایخوری نمک و زرد چوبه مخلوط و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه بپزد . دقت کنید که حرارت به حدی نباشد که آب آن کشیده شود و مجبور به اضافه کردن آب شوید .

مرحله دوم:

بعد از ۱۰ دقیقه ، سیب زمینی نگینی خرد شده نیز اضافه کنید و بعد از ۵ دقیقه حرارت زیر مواد را خاموش کنید و صبر کنید مواد کمی سرد شوند .دو عدد تخم مرغ را بشکنید و با چنگال هم بزنید تا مخلوط شوند ، بعد بکینگ پودر ، پیاز داغ ، ادویه مورد نظر ، شیر ، مغز گردو و زعفران رو هم اضافه و مواد را کاملا با هم مخلوط کنید . سبزیجات پخته را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و با قاشق هم بزنید .

مرحله سوم:

توجه کنید هم زدن به اندازه و شدتی نباشد که مواد را له کند . در حدی که مواد کاملا با هم مخلوط بشن کافی می باشد . بعد از مخلوط شدن مواد اگر احساس کردید مایه کوکو غلظت لازم رو نداره ، یک عدد تخم مرغ باقیمانده را هم به مواد اضافه کنید .

مرحله چهارم:
بعد از مخلوط شدن مواد ، مایه کوکو را به مدت ۱۰- ۱۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا کاملا مزه دار و کمی سفت شود . در یک تابه نچسب ، به اندازه ای روغن بریزید که تمام سطح تابه را به ارتفاع ۲ میلی متر بپوشاند . حرارت را کمی بالا ببرید تا روغن داغ شود . مایه کوکو را داخل تابه بریزید ، روی اون را کاملا صاف کرده و صبر کنید تا کمی ببندد و بعد در تابه را ببندید و با حرارت ملایم نیم ساعت زمان دهید تا کوکو کاملا مغز پخت شود و یک روی آن طلایی شود . بعد آن را برگردونید تا روی دیگر آن هم طلایی شود .
در آخر کوکو را به شکل مورد نظر برش بزنید و سرو کنید .

طرز تهیه کوکو لوبیا سبز

خواص لوبیا سبز


محتوای مواد مغذی لوبیا سبز شامل الیاف، ویتامین ها، مواد معدنی و کربوهیدرات بسیار کم است. آنها همچنین حاوی پروتئین، کلسیم، فیبر غذایی، آهن و چندین ماده مغذی دیگر هستند. لوبیا سبز دارای مقدار قابل توجه آنتی اکسیدان ها می باشد. لوبیا سبز منبع غنی از چربی های امگا 3 هستند. مقدار کاروتنوئید و فلاونوئید لوبیا سبز دارای مزایای ضد التهابی است.خواص لوبیا سبز شامل:

1. مزایای ویتامین K:

ویتامین K نقش مهمی در لخته شدن خون دارد و زخم را بهبود می بخشد. همچنین استخوان های قوی در سالمندان را حفظ می کند

2. مزایای ویتامین C:

ویتامین C یک منبع عالی از آنتی اکسیدان ها است که به خوبی برای کاهش واکنش های رادیکال آزاد کار می کند. این واکنش های رادیکال آزاد منجر به فرآورده های جانبی و فرایندهایی می شود که ممکن است سرطان زا باشد. آنتی اکسیدان های موجود در لوبیا سبز برای بدن بسیار مفید هستند.
3. کالری کم:

لوبیا سبز تازه کالری بسیار کم است . بنابراین، افرادی که کالری آگاهی دارند نباید نگران باشند و بتوانند آنها را در مقادیر خوب بخورند. همچنین حاوی مقدار کم سدیم، چربی اشباع شده و کلسترول است.

4. غنی فیبر:

لوبیا سبز یک منبع غنی از فیبر رژیمی است. الیاف غذایی دارای مزایای سلامتی زیادی هستند. الیاف برای افراد مبتلا به مسمومیت های گوارشی تجویز می شود. محتوای فیبر در لوبیا سبز در پیشگیری و درمان یبوست ، هموروئید و دیورتیکولوز کمک می کند. محتوای فیبر بالا در لوبیا سبز به حفظ سطح کلسترول و قند در بدن کمک می کند.
5. فولات:

لوبیا سبز نیز یک منبع خوب فولات هستند که برای تقسیم سلولی و سنتز DNA مفید هستند. غذاهای غنی از غنی در زنان در دوران قبل از حاملگی و حاملگی نیز مفید است.

خواص لوبیا سبز

6. جلوگیری از عفونت:

تعدادی از ویتامین هایی مانند نیاسین و تیامین که در لوبیا سبز موجود هستند منبع خوبی از مواد مغذی هستند که به جلوگیری از عفونت های بسیاری در بدن کمک می کند.
7. حفظ سلول و مایع بدن:

محتوای پتاسیم در حبوبات سبز به بدن کمک می کند تا تولید سلول های بهتر و حرکت مایع بدن را حفظ کند.
8. کنترل بیماریهای قلبی عروقی و فشار خون:

محتوای پتاسیم در لوبیا سبز نیز در کنترل فشار خون و سایر بیماری های مرتبط با قلب کمک می کند.

9. اثرات ویتامین A:

ویتامین A موجود در سبزیجات سبز به ارائه آنتی اکسیدان ها کمک می کند و همچنین در تولید ترکیباتی که باعث جلوگیری از پیری می شوند.
10. اثر منگنز:

محتوای منگنز در لوبیا سبز در اثر عمل جراحی رادیکال آزاد کمک می کند، زیرا این ترکیب عامل آنتی اکسیدان ها است. این ویژکی که شما را مناسب و سالم نگه دارد.

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز

مواد لازم:

نیم کیلو لوبیا سبز کمی نمک
سه تا هویج چند فلفل تند
چهار پیمونه سرکه سفید کمی شوید
دو پیمونه آب یک مقدار گشنیز

طرز تهیه:

مرحله اول:

نیم کیلو لوبیا سبز نازک و تازه رو پاک کردم ، شستم و بصورت اوریب یک تا دو سانتی خرد کردم . سه تا هویج رو هم به دلخواه برش دادم . چهار پیمونه سرکه سفید ، دو پیمونه آب ، کمی نمک رو مخلوط کرده و لوبیا و هویج رو هم اضافه کردم و روی حرارت متوسط گذاشتم تا لوبیا و هویج مغز پخت بشن .


مرحله دوم:

نهایتا از روی حرارت برداشته و بعد از دما افتادن ، داخل شیشه به همراه سیر خرد شده بصورت لایه ای ریختم . درب شیشه رو بستم و ده تا پونزده روز یخچال گذاشتم تا ترشی آماده بشه . میتونین از چند فلفل تند و کمی شوید تازه و دونه گشنیز هم استفاده کنین.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها