رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 435304

وزیر خارجه آمریکا: نمیخواهیم به ایران نفعی برسد

ساعت24 -وزیر خارجه آمریکا از ایران به عنوان اصلی‌ترین تهدید خاورمیانه یاد کرد و مدعی شد سرزنش ریاض از بابت اقدامات حقوق بشری نظیر قتل خاشقجی و تجاوز به یمن، به نفع ایران تمام می‌شود.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا می‌گوید تهدید واقعی در سطح منطقه جمهوری اسلامی ایران است و هدف واشنگتن نیز این است که مبادا به آنها نفعی برسد!

وی این ادعا را در پاسخ به سوال مجری شبکه فاکس‌نیوز و در توجیه سیاست دوگانه آمریکا در قبال عربستان سعودی مطرح کرد.

با توجه به اینکه فاکس‌نیوز رسانه مورد علاقه دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا است، مجری سعی داشت در توجیه سیاست‌های وی، واکنش کنگره به قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار و منتقد سعودی و تقاضا برای توقف حمایت از تجاوز نظامی به یمن را زیر سوال ببرد.

به ادعای مجری فاکس‌نیوز، کنگره با طرح چنین مطالباتی، یمن را به ایران واگذار می‌کند که قطعاً این ادعا به مذاق پمپئو خوش آمد و به همین دلیل در همراهی با مجری گفت: این همان چیزی است که دولت ترامپ همواره سعی به تاکید بر آن دارد. نمی‌خواهیم کاری کنیم که به آنها (ایران) نفع برسد.

وی در توجیه استدلال‌های دوگانه خود افزود: متأسفانه شاید کنگره فکر می‌کند که ما درخصوص خاشقجی اقدام کافی را انجام ندادیم حال آنکه من بر این باورم که کار بزرگی انجام دادیم و آماده اقداماتی به‌مراتب بیشتر هستیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها