رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 435590

وزیر کشور با تشریح آخرین وضعیت خوزستان:

هیچ مشکلی در رابطه با همکاری مردم در خوزستان وجود ندار

ساعت 24- وزیر کشور در یک برنامه تلویزیونی آخرین وضعیت استان سیل‌زده خوزستان را تشریح کرد.

رحمانی فضلی
style="text-align:justify"> عبدالرضا رحمانی فضلی تصریح کرد: ما امروز در خوزستان جلسه بحران، جلسه تأمین و همچنین جلسه مشترکی با وزیر نیرو و کارشناسان آنها داشتیم و با مدیریتی که تاکنون صورت گرفته است، توفیقاتی نیز پیدا کرده‌ایم، به طوری که با کمک همه مردم و مسئولان، دست‌اندرکاران مدیریت بحران اعم از نیروهای نظامی‌ و غیرنظامی‌، شهرهای عمده در دشت آزادگان و اهواز از نفوذ سیلاب مصون ماندند.

وی ادامه داد: این توفیق بزرگی است که بخش عمده‌ای از این زحمات به دوش مردم است. همچنین براساس تصمیمی که امروز با حضور وزیر نیرو در اینجا اتخاذ شد مقرر شد که به صورت مقطعی سه‌روزه حجم خروجی آب را در رودهای کرخه، کارون و دز به‌گونه‌ای تنظیم کنیم که مدیریت رودها به نوعی به ما امکان مدیریت بیشتر در حوزه وسیع آبریز را بدهد و این توفیق خوبی خواهد بود که تأثیر زیادی خواهد داشت.

وزیر کشور اضافه کرد: شب گذشته مقداری آب وارد بخش‌های حاشیه‌ای برخی از خیابان‌های اهواز شد که این امر ناشی از سرریز کانالی به نام کانال شهید چمران بود که بیش از ۸۰ درصد این کار مدیریت شده و ۲۰ درصد باقی مانده نیز امشب انجام خواهد شد بنابراین آب هیچ‌گونه نفوذی به منازل مردم نداشته است.

وی در ادامه با اشاره به نقشه‌های رودهای کارون، دز و کرخه گفت: با شرایط جدیدی مواجهیم که در آن تقریباً مناطق زیادی توسط آب پوشانده شده است. مدیریت سیلاب در این دشت بزرگ با این وسعت به جز لطف خدا، همکاری مردم و تلاش مجدانه مسئولین ممکن نخواهد بود. همچنین مجبور شدیم از دو روز قبل پنج استان را به عنوان استان‌های معین مستقر کنیم که این پنج استان هر کدام در هر منطقه مسئولیتی را بر عهده گرفتند و همه زیر نظر استاندار هستند و در کنار آن نیز امدادرسانی، کمک‌رسانی، تغذیه و اسکان نیز اتفاق می‌افتد.

رحمانی فضلی افزود: در حال حاضر امکان ۱۰۰ هزار اسکان را آماده کرده‌ایم و از نظر تغذیه نیز اقداماتی به نحو احسن انجام شده است. امکانات، تجهیزات و ماشین‌آلات نیز به صورت مرتب تقاضا می‌شود و از استان‌ها و دستگاه‌ها به این مناطق می‌رسد.

وی در ادامه گفت: امیدواریم با تصمیمی که امروز گرفته شد حجم قابل توجهی از خروجی آب در رودهای کارون، کرخه و دز با توجه به ورودی متناسب با آن کاهش پیدا خواهد کرد و طی سه چهار روز آینده با کاهش جدی مواجه شویم و بعد از سه روز نیز مجدداً مورد بررسی قرار خواهند گرفت و متناسب با شرایط اقلیمی تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهد شد.

رحمانی فضلی در پایان با بیان اینکه اگر مردم کمک نمی‌کردند نمی‌توانستیم این همه توفیق داشته باشیم، اظهار کرد: در برخی از شبکه‌های مجازی شایعات و مباحثی مطرح است که بی‌اساس است. اینجا هیچ مشکلی در رابطه با همکاری مردم وجود ندارد و هیچ‌گونه موضوعی که بتواند دغدغه‌ای برای مردم در حوزه امنیتی و انتظامی ایجاد کند، وجود ندارد. امیدواریم با لطف خداوند متعال با گذشت از این چند روز و با موفقیت از برکات باران بهره‌مند شویم.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها