رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 435955

دلیل استفاده دانشمندان از تزریق بوتاکس

استفاده از بوتاکس برای پیشگیری از میگرن

ساعت 24- بوتاکس ماده تزریقی  فلج کننده عضلانی  است که برای پیشگیری از میگرن مورد استفاده قرار می گیرد . در سال 2010  بوتاکس برای درمان پزشکی مورد تایید سازمان پزشکی امریکا قرار گرفت و قبل از آن تاریخ بوتاکس برای میگرن های مزمن و برای از بین بردن چین و چرک بکار برده می شد .

میگرن

وقتی برای پیشگیری از میگرن از بوتاکس استفاده می شود باید هر سه ماه تکرار شود زیرا اثر آن دائمی نیست .

افرادی که از بوتاکس برای بهبود میگرن استفاده می کنند کمتر تزریق تکرار می شود . بوتاکس از توکسین بوسیله باکتری کلستریدیوبوتولینوم گرفته می شود . توکسین سبب کاهش فعالیت عضلانی می شود .

اگر به طور تصادفی بوسیله غذای آلوده توکسین به بدن شما برسد سبب بیماری مشهوری به نام Botulism ، که باعث فلج عضلانی در سراسر بدن می شود که این می تواند مرگبار باشد وخیلی قبل از اینکه اثر توکسین از بین برود مانع تنفس و عملکرد قلب شود .

اما هنگامی که به طور مناسب برای اهداف درمانی و آرایشی از این ماده استفاده می شود سم بولتولیتوم جدا شده و برای تزریق دقیق و هدفمند مورد استفاده قرار می گیرد که فقط عضلاتی را که تزریق شده فلج می کند و نگرانی های مرتبط با اثرات آن را کاهش می دهد .فلج عضله توسط درمان بوتاکس چند ماه طول می کشد . بنابراین ممکن است تزریق تکرار شود .

چگونه بوتاکس به درمان میگرن کمک می کند

اینکه چگونه بوتاکس ممکن است به بهبود میگرن کمک کند هنوز در حال بررسی بیشتر است . ایده بوتاکس برای پیشگیری از میگرن ، مدت هاست این ایده وجود دارد که فلج کردن ماهیچه های سر مانع انقباض عضلات می شود و به بهبود سردرد کمک کند .

اما این نظریه زیر سوال است که بوتاکس بیشتر به عنوان پیشگیری از میگرن به کار رفته است و در پیشگیری از سردرد اثر موثری یافت نشده است .

برخی شواهد نشان می دهد که سم بوتولیتوم ممکن است برروی انتقال دهندهای عصبی در مغز و در گیرنده های درد مغز تاثیر بگذارد .

مطالعات نشان می دهد که بوتاکس برای جلوگیری از میگرن تاثیر مثبت کمی دارد . مطالعات زیادی در مورد اثرات بوتاکس بر فراوانی وشدت میگرن انجام گرفته است .

به عنوان مثال در مطالعه ای که د راسپانیا انجام شده 69 شرکت کننده که دارای میگرن مزمن بودند مورد بررسی قرار گرفتند . هریک به طور متوسط دوتزریق بوتولیتیوم بوتاکس را دریافت کردند و نتایج نشان داد شرکت کنندگان به طور قابل توجهی کاهش در شدت درد و تعداد روزهای سر درد را در مدت 16 ماه مطالعه بیان کردند .

همچنین در یک بررسی بزرگتر 4190 شرکت کننده از 28 آزمایش ، کارشناسان می گویند اثر بخشی تزریق بوتاکس برای پیش گیری از میگرن مزمن نوید بخش است اما چندان امید زیادی نیست .

تزریق بوتاکس برای پیشگیری از میگرن مزمن 15 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد در طی مراحلی به چند قسمت از سر و گردان تزریق انجام می شود ، در حالی که ممکن است سوزش یا خستگی کمی با هر تزریق احساس کنید اما ناراحتی کوتاه مدت است و اکثر افراد تحمل می کنند

.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها