رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 436759

توصیه‌های آیت الله مکارم به تولیت آستان قدس رضوی

ساعت 24- آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی مراقبت درباره مسائل مالی، توجه به فعالیت‌های مردمی و عام‌المنفعه و اطلاع رسانی دقیق درباره فعالیت‌های این آستان را مورد تاکید قرار داد.

آیت الله مکارم شیرازی
style="text-align:justify">آیت الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار حضرت حجت الاسلام والمسلمین مروی با تبریک انتصاب شایسته وی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی برای ایشان در این مسؤولیت سنگین و حساس آرزوی توفیق کرد.

وی حفظ و تقویت ارتباط و تعامل با مراجع عظام تقلید و علما را به تولیت آستان قدس رضوی توصیه کرد و با تبیین کارکردها و فعالیت‌های متنوع و متکثر آستان قدس رضوی، بیان کرد: حضور سالیانه میلیون‌ها زائر در سال در حرم مطهر رضوی فرصت بسیار مغتنمی برای فعالیت‌های فرهنگی است، در زمان مرحوم آیت الله طبسی فعالیت‌های فرهنگی خوبی شروع شد و در دوره حجت‌الاسلام والمسلمین آقای رئیسی نیز توسعه خوبی پیدا کرد اما نباید به این مقدار بسنده کرد.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه کارهای فرهنگی را توسعه دهید، یادآور شد: در تمام فعالیت‌های آستان قدس رضوی باید با حساسیت و دقت مضاعف عمل شود، به‌ویژه در مسائل مالی باید مراقبت‌های لازم صورت گیرد تا برخی مشکلات تکرار نشود.

آیت الله مکارم شیرازی توجه به فعالیت‌های مردمی و عام المنفعه و مشکلات محرومان را به تولیت آستان قدس رضوی توصیه و بر لزوم خبر رسانی دقیق و کامل فعالیت‌های آستان قدس رضوی تاکید کرد.

توجه به حوزه‌های علمیه مشهد و رفع مشکلات حوزه‌های علمیه استان توصیه دیگر آیت الله مکارم شیرازی به تولیت آستان قدس رضوی بود.

وی همچنین بر لزوم توجه به مناطق حاشیه ای شهر مشهد تاکید کرد و یادآور شد: سابقا در حاشیه مشهد مشکلاتی بود که با برنامه‌های متعدد و متنوع بحمدالله برطرف شد؛ ما هم در حاشیه شهر و در یک منطقه حساس اقدام به تاسیس مجموعه ای به نام ثامن الحجج(ع) که مرکب از حوزه علمیه، خانۀ اساتید، کتابخانه و مسجد است، کردیم و در مسافرت اخیر به مشهد تصمیم گرفتیم تمام آن را به آستان قدس رضوی واگذار کنیم تا تکمیل کرده و به بهره برداری برسانند، امیدوارم جنابعالی نیز عنایت خاصی به این موضوع داشته باشید .

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات مناطق سیل زده کشور، خاطرنشان کرد: با همت و کمک مردم و مسؤولان به لحاظ تغذیه و کمک‌های اولیه توجه خوبی به سیل زدگان صورت گرفته ولی باید برای ساخت مسکن و آینده آنها فکر مهمی کرد و کمک‌ها را نیز به همین مسیر سوق داد.

وی بر لزوم بازنگری در محل احداث مسکن سیل زدگان تاکید کرد و گفت: باید از تجربه‌های تلخی که در این عرصه داریم درس بگیریم و به هیچ وجه نباید در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجازه ساخت و ساز داده شود.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها