رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 436955

تسلیحات فرانسوی در جنگ یمن استفاده می شود

ساعت 24- اطلاعات درز کرده از سوی دستگاه های نظامی فرانسه حاکی از آن است که سلاحهای ساخت این کشور در جنگ یمن مورد استفاده قرار گرفته است.

style="text-align:justify">به گزارش مجله «دیسکلوز»، یادداشت منتشر شده از سوی اداره اطلاعات نظامی فرانسه نشان می دهد برخلاف ادعاهای مقامهای فرانسه سلاحهای ساخت این کشور در جنگ یمن مورد استفاده قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، اداره اطلاعات نظامی فرانسه یادداشتی اکتوبر 2018 به دولت این کشور ارسال کرده که حاکی است تسلیحات فرانسوی از سوی عربستان سعودی و امارات متحده عربی در خاک یمن استفاده شده است.
این در حالی است که مقامهای فرانسه در اظهارات رسمی خود مدعی هستند که سلاحهای ساخت این کشور که در اختیار عربستان سعودی و امارات متحده عربی است تنها هدف دفاعی داشته و در خاک یمن مورد استفاده قرار نمی گیرد.
بنابر گزارش مجله دیسکلوز، 48 توپخانه مدل سزار که ساخت شرکت «نکستر» فرانسه در مرزهای عربستان سعودی و یمن قرار دارند و به نیروهای تحت حمایت عربستان سعودی برای پیشروی در خاک یمن کمک می کنند.
این یادداشت که تحت عنوان «مردمی که با بمب ها تهدید می شوند» از سوی اداره اطلاعات نظامی فرانسه برای دولت این کشور ارسال شده، می افزاید، 436 هزار و 370 نفر ممکن است هدف احتمالی گلوله های توپخانه قرار بگیرند که برخی از این توپخانه ها ساخت فرانسه است.
این گزارش می افزاید: تانکهای لوکلیر فرانسوی نیز که در دهه 90 به امارات متحده عربی فروخته شده نیز در یمن استفاده می شود.
پیشتر شماری از سازمانهای غیردولتی فرانسه از دولت این کشور خواسته بودند تا فروش سلاح به عربستان سعودی را فورا متوقف کند.
برخی از کشورهای غربی از جمله آلمان پس از قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی اعلام کرده بودند که به دلیل وجود برخی شواهد مبنی بر دست داشتن مقامهای سعودی از جمله محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در این ماجرا از فروش سلاح به عربستان خودداری خواهند کرد.
عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا،حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بیگناه و ویرانی زیرساختهای این کشور شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها