رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 438447

طرز تهیه نان تنگ زونگ با مغز کرمفیل | نحوه تهیه نان شیرمال پنیری

نان تنگ زونگ با مغز کرمفیل یک نان خوشمزه و مقوی است که با توجه به آسان بودن نحوه تهیه آن میتواند در انواع مناسبت ها تهیه و سرو شود در ادامه شما را با دستور پخت این نان همراهی می کنیم.

نان تنگ زونگ با مغز کرمفیل
html>

مواد لازم:

شیر : دو پیمانه روغن جامد نرم یا کره نرم : 1 قاشق غذا خوری
آرد سفید : سه پیمانه خامه : 1 قاشق غذا خوری
شکر : 4 قاشق غذا خوری زرده تخم مرغ : 1 عدد
نمک : نصف قاشق چای خوری وانیل یا اسانس وانیل : به مقدار لازم
خمیر مایه : ۳ قاشق چای خوری


طرز تهیه:

مرحله اول:

دو سوم پیمانه شیر رو با یک چهارم پیمانه آرد سفید مخلوط کرده روی حرارت بزارین تا مثل پودینگ بشودبگزارین کنار تا خنک گردد (این عمل تنگ زونگ نام داره).دو پیمانه آرد یا دو و نیم پیمانه (ولی با ۲ پیمانه شروع کنین) ۳ قاشق غذا خوری شکر نصف قاشق چای خوری نمک مخلوط کرده کنار بزارید.

مرحله دوم:

حالا ۳ قاشق چای خوری خمیر مایه را به همراه یک قاشق شکر با دو سوم پیمانه شیر ولرم در حدی که روی مچ دست احساس بشود ولی نسوزاند مخلوط کرده روی آن را چیزی قرار دهید ؛بگزارین کنار باشد حدودا ۶ دقیقه تا کف کند.خوب حالا همه این مواد را داخل دستگاه ریخته و شروع کنید به هم زدن حدودا ۵ دقیقه کافی است

مرحله سوم:

اواسط هم زدن ۱ قاشق غذا خوری روغن جامد نرم یا کره نرم اضافه کنید با دستگاه ۵ دیقه با دست ۱۰ دیقه ورز بدهید.ورز دادن را به خوبی انجام دهید تا خمیرشما خراب نشود.

نکته1؛ اگه خمیرتون شن مانند بود جمع نمی شد کم کم شیر اضافه کنید ‌تا خمیر نرمی داشته باشین
نکته2؛اگه خمیرتون شل بود و به دست می چسبید آرد را کم کم اصافه کنین.به مدت ۱ ساعت روی آن رو بپوشانین و در کناری قرار دهید تا به اصطلاح ور بیاید
نکته3؛بعد این مدت خمیر را به شکل دلخواه باز کرده مغزکرمفیل یا بدون مغزی سرو نماید ( بدون مغزی هم محشر میشود خصوصا اگر با کره مربا استفاده گردد به صورت مخصوصی از آن لذت خواهید برد )
نکته4؛بعد ۱۵ دقیقه دوباره به آن استراحت بدهید و در کناری آن را قرار دهید.در این فاصله فر رو روشن کنین تا داغ بشود درجه فر 170 درجه باشد
بعد ۱ قاشق غذا خوری خامه با ۱ عدد زرده تخم مرغ و کمی اسانس وانیل یا خود وانیل را زده و روی نون ها بکشید سپس داخل فرداغ به مدت ۲۵ دیقه بزارین از اطراف طلایی شد گریل روشن کنید

طرز تهیه نان تنگ زونگ با مغز کرمفیل

طرز تهیه کرمفیل

مواد لازم :

زرده تخم مرغ 3 عدد کره سرد 30گرم
شکر 1/2 پیمانه نشاسته 30 گرم
شیر پر چرب 1و2/3 پیمانه وانیل 1 قاشق چایخوری



طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا کره را به مربع های کوچک تقسیم نمایید و در ظرف شیشه ای داخل یخچال کاملا سرد شود. شیر را داخل ظرفی ریخته روی حرارت بگزارین.نیمی از شکر را به شیر اضافه کرده و مرتب هم بزنید تا شیر ته نشین نگردد و حرارت ببیند و گرم شود.زرده های تخم مرغ را با وانیل و نیمی دیگر از شکر که باقی مانده بود قاطی نمایید و با همزن دستی هم زده تا با هم قاطی گردند

مرحله دوم:

بعد نشاسته ذرت را اضافه کرده سپس به کمک ویسک دستی و با قدرت و در یک جهت آنقدر مواد را مخلوط نمایید تا نشاسته ذرت در مایه حل گرددبعد از یک دست شدن مایه کم کم شیر داغ به آن اضافه گردد.

مرحله سوم:

یک ملاقه از شیر داغ را به مایه اضافه نمایید و در همان حال دائما مایه را هم زده، ملاقه ملاقه نصف شیر را اضافه کرده و دائما مایه را هم بزنید تا با شیر یکدست شود.وقتی نصفی از شیر به مخلوط اضافه گردید و کاملا هم زده شد باید مایه یکدستی به دست آید

مرحله چهارم:

بعد مایه را به شیر داغی که روی حرارت ملایم هست اضافه کرده.شروع به هم زدن مایه نکنید ، از الان تا آخر پخت باید مایه هم زده شودحرارت ملایم و هم زدن ادامه یابد تا مایه به غلیظ شود بعد از ده دقیقه کرمفیل در مراحل اولیه غلظت شکل می گیرد آنقدر حرارت ملایم را ادامه داده و هم بزنید که کرم به غلظت برسد و براق و غلیظ گردد.

مرحله پنجم:

وقتی حباب های هوا در سطح کرمفیل می آید و در حین هم زدن حباب ها آزاد می گردد کرمفیل آماده شده است .در این مرحله ظرف شیشه ای که کره های خرد شده را داخل آن بود را خارج کنید کرمفیل آماده شده را داخل ظرف ریخته و هم بزنید تا کره در کرمفیل فرو رود سپس روی کرمفیل را بپوشانید و آن را 2 تا 3 ساعت در یخچال بگذارید تا خنک گردد و کرم آماده استفاده شود.

طرز تهیه نان شیرمال پنیری

طرز تهیه نان شیرمال پنیری

مواد لازم:

نصف لیوان شیر ولرم پنجاه گرم پنیر
یک قاشق مرباخوری خمیر مایه یک تخم مرغ
یک قاشق مرباخوری شکر یک قاشق چایخوری نمک
پنجاه گرم کره زعفرون به مقدار دلخواه

طرز تهیه:

مرحله اول:

نصف لیوان شیر ولرم رو با یک قاشق مرباخوری خمیر مایه و یک قاشق مرباخوری شکر مخلوط می کنیم و ده دقیقه استراحت میدیم . پنجاه گرم کره با دمای محیط رو با پنجاه گرم پنیر صبحانه و یک تخم مرغ و یک قاشق چایخوری نمک مخلوط می کنیم .

مرحله دوم:

بعد مایه پنیری رو با مایه خمیری مخلوط می کنیم و آرد رو کم کم اضافه می کنیم تا به دست نچسبه . یک ساعت استراحت میدیم . فر رو با دمای 180درجه روشن و گرم میکنیم . خمیر رو هر شکلی که خواستیم فرم میدیم ‌. روی خمیر ، زرده تخم مرغ و زعفرون ، رومال و کنجد می زنیم ، میذاریم توی فر حدودا بیست دقیقه تا روی نون طلایی بشه.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها