رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 438488

طرز تهیه مربای کدو حلوایی | مهمترین نکات در تهیه کلوچه کدو حلوایی

مربای کدو حلوایی یک مربای خوشمزه و سریع است که میتواند به عنوان یک مربای مقوی در میز صبحانه ما جا داشته باشد در ادامه شما را با دستور پخت این مربای لذیذ همراهی می کنیم.

مربای کدو حلوایی
html>

مواد لازم:

کدو حلوایی یک کیلو و نیم آهک 5 قاشق سوپخوری
شکر 2 کیلو گلاب ۴/۱ پیمانه
دانه هل نکوبیده 1 قاشق مربا خوری جوهر لیمو نصف قاشق چایخوری


طرز تهیه آب آهک:

مرحله اول:

آهک را در ظرفی بریزید و حدوداً دولیترونیم تا سه لیترآب سرد روی آن بریزید و کمی هم مخلوط کنید تا آهک در آب تقریباً حل شود. ۲۰تا۱۵ دقیقه اجازه دهید تا مواد آهک ته نشین شود. و آب زلال آن را مصرف کنید و مواد ته نشین شده را دور بریزید.

مرحله دوم:

در بحث استفاده از آهک بسیاری از افراد با آن مخالفند اما برای اینکه مربای مجلسی داشته باشید و زیر دندان حس کنید استفاده از آب آهک ضروری است.

طرز تهیه مربای کدوحلوایی:

مرحله اول:

مربا کدو حلوایی مخصوص شهر تبریز است و بسیاری از افراد به آن علاقه مند هستند.کدو حلوایی را پوست بکنید و به ضخامت نیم سانت قالب بزنید و یا به شکل مربع یا هر شکل دلخواه دیگر در آورید

مرحله دوم:

به قطر نیم سانت خرد نمایید.کدوهای قالب زده را داخل آب اهک تهیه گردیده بریزید و ۲۴ ساعت در آب آهک باقی بماند. کدو حلوایی را از آب آهک خارج نمایید و ۴-۵ ساعت در آب سرد قرار دهید و در طول این مدت ۳ بار آب آن را دور بریزید .

مرحله سوم:

بعد کدو را در صافی گذاشته تا آب آن خارج گردد. شکر را در قابلمه بریزید و ۵ - ۶ لیوان آب درون آن ریخته و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد بعد شربت را از صافی رد کنید .

مرحله چهارم:

کدو را داخل شربت بریزید و اجازه دهید تا بجوش آید و گاهی کف روی مربا را جدا نمایید . وقتی شربت قوام آمد دانه هل و گلاب و جوهر لیمویی را که قبلاً در یک قاشق غذا خوری آب گرم حل نموده اید را داخل مربا بریزید و بعد از ده دقیقه جوشیدن حرارت را خاموش نمایید .این مربا ترد و شکننده و براق و خوشمزه است و به همراه کره و گردو بسیار لذیذ می گردد.

طرز تهیه مربای کدو حلوایی

نکات تهیه مربا کدو حلوایی:
۱- قوام آمدن شربت: یعنی موقعی که مربا آماده شد مقداری از شربت آن را در قاشق بریزید کمی که سرد شد باید به حالت کش دار از قاشق بریزد.
۲- ویا قاشق را داخل شربت مربا کنید و بیرون بیاورید و انگشت خود را داخل قاشق کنید و دوانگشت اشاره و انگشت شصت خود را که آغشته به شربت مربا کرده اید را چند بار به هم بزنید اگر شربت بین دو انگشت شما حالت کش یا مثل نخ شد شربت مربا قوام آمده است
3- از خرید کدوهایی که له شده هستند خودداری نمایید ؛ کدو حلوایی ای را برگزینید که پوستی سفت ، بدون لک و چروک داشته و وزن آن هم سنگین باشد ، کدوحلوایی های کوچک تر تردتر و آبدارتر می باشند

4- برای استفاده طولانی مدت، می توان این مربا را در فریزر قرار داد.
5- آهک را از لوازم قنادی فروش ها تهیه نمایید.
6- به این مربا می توان چوب دارچین هم اضافه نمود.
7- درهنگام حل شدن شکر درآب با برس خیس شکرک های روی دیواره قابلمه را پاک نمایید تا ازشکرک زدن مربا جلوگیری گردد.

طرز تهیه کلوچه کدو حلوایی

طرز تهیه کلوچه کدو حلوایی

مواد لازم :

آرد سه پیمانه تخم مرغ یک عدد
جوش شیرین کمتر از یک و نیم قاشق چایخوری پوره کدو حلوایی یک پیمانه
نمک یک چهارم قاشق چایخوری وانیل، پودر جوزهندی و پودردارچین از هر یک نوک قاشق چایخوری
کره سه چهارم پیمانه شکلات چیپسی (دلخواه) یک پیمانه
شکر یک پیمانه گردوی ریز خرد شده یک پیمانه



طرز تهیه :

مرحله اول:

فر را با دمای 175 درجه گرم کنید.آرد ، جوش شیرین و نمک را با هم مخلوط کنید .کره ، تخم مرغ ، شکر و ادویه را مخلوط کنید و با دور تند همزن حدود پنج دقیقه بزنید تا یکدست شود و بعد روغن و پوره کدو حلوایی. مخلوط آرد را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شود.شکلات (دلخواه )و گردو را اضافه کنید و هم بزنید. خمیری به غلظت حلوا خواهید داشت.

مرحله دوم:
برای حداقل نیم ساعت داخل ظرف درب دار، فریزر بذارین. بعد با دست کمی چرب شده ، فرم بدین یا با اسکوپ بستنی یا قاشق بردارید و داخل سینی فر که کاغذ روغنی انداخته اید با فاصله بچینید و نهایتا حدود بیست و پنج دقیقه در فر بگذارید.. دقت کنید تا جایی که کف کلوچه ها تغییر رنگ بده.دمای فرها متفاوته.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها