رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 438524

سازمان محیط زیست:

برطرف شدن بوی نامطبوع جنوب پایتخت تا 2 سال آینده

ساعت 24- معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تمامی کانون های انتشار بوی نامطبوع جنوب پایتخت و اطراف فرودگاه امام (ره) شناساِیی شده و این کانون ها تا 2 سال آینده ساماندهی می شوند.

div style="text-align:justify">

محمدمسعود تجریشی روز چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از سه تصفیه خانه در حسن آباد فشافویه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فاضلاب اسلامشهر، مجتمع پردازش زباله آرادکوه کهریزک و دامداری های حاشیه اتوبان تهران ـ قم از کانون اصلی انتشار بوی نامطبوع در جنوب پایتخت است.

وی تصریح کرد: سازمان محیط زیست پس از شناسایی کانون های انتشار بوی نامطبوع با برنامه ریزی دقیق و استفاده از فناوری های نوین کشورهای اروپایی در جهت کاهش این معضل مردم جنوب پایتخت گام بر می دارد.

تجریشی با اشاره به اینکه معضلات زیست محیطی امروز حاصل بی توجهی های صاحبان صنایع در گذشته است، افزود: همه جای دنیا به این جمع بندی رسیده اند که هزینه برای نگاه داشت محیط زیست، نوعی سرمایه گذاری برای آیندگان محسوب می شود.

وی یادآور شد: توسعه صنعتی کشور و ایجاد کارخانه های متنوع باید با رعایت قوانین محیط زیستی همراه باشد تا کشور در مسیر توسعه پایدار گام بردارد. تجریشی احداث تصفیه خانه در دامداری های جنوب پایتخت را یکی از اقدامات خوب در جهت حفظ محیط زیست و کاهش بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام(ره) دانست و افزود: بازچرخانی آب و استفاده مجدد آن در کاشت علوفه و مصارف صنعتی نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود که باید عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: امروز که با مشکل کم آبی در کشور و به خصوص جنوب تهران مواجه هستیم، تصفیه فاضلاب دامداری ها تاثیر بسزایی در کاهش هزینه های تولید واحدهای دامداری دارد.

تجریشی در پایان خواستار ایجاد انجمن انتقال تجربیات زیست محیطی در میان دامداری های کشور شد تا از این طریق تجربیات گرانبهای دامداران در اختیار همکارانشان قرار گیرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها