رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 439387

طرز تهیه کباب شیش طاووق | نکات ضروری در تهیه کباب تابه ای سویا

کباب شیش طاووق یک کباب خوشمزه با طعمی متفاوت است که میتواند در انواع مناسبت ها تهیه و سرو شود در ادامه شما را با دستور پخت این کباب همراهی می کنیم.

کباب شیش طاووق
html>


مواد لازم:

سیر 4 تا 5 حبه فلفل و نمک به میزان لازم
سس مایونز نصف پیمانه مرغ ( ترجیحاً سینه مرغ ) یک کیلو
آب لیمو 2 تا 3 قاشق غذاخوری فلفل دلمه ای سبز چند تکه
سس کچاب کمی پیاز یک عدد متوسط
روغن زیتون مقداری قارچ کوچک چند عدد

شیش طاووق یه جوجه کباب ادویه دار و معروف لبنانی می باشد. غذاهای لبنانی و مدیترانه ای یک شاخه بسیار پر تنوع از غذاهای عربی می باشند مهم ترین ویژگی این غذا ها مصرف ادویه جات زیاد است که معمولا به صورت رنگ های تند و مزه تند مشاهده می گردند که مورد پسند و مطلوب افراد تند مزاج می باشد و کلمه شیش با سیخ هم ریشه است و در زبان های گوناگون استفاده آن دیده می شود این لغت به طور مثال در زبان روسی هم کاربرد دارد و در مورد کباب شیشلیک است
این کباب خوشمزه و ادویه دار مانند چیکن تیکای هندی می باشد . دستورهای متفاوتی برای این غذا موجود است و از این نظر که هر کسی ادویه مخصوص خود را به کار می برد و دستور یکپارچه و ثابتی ندارد دستور زیر هم به صورت سلیقه ای در اختیار شما قرار می گیرد.

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدای کار سیر را رنده کرده با مایونز ، آب لیمو ، فلفل و نمک ( برخی مقداری دارچین نیز اضافه می کنند) خوب مخلوط کنید . سپس مرغ را به قطعات دلخواه تکه کنید . بعد آن را با سس آماده شده آغشته کرده و در ظرفی پلاستیکی یا شیشه ای در بسته ، حداقل یه روز کامل در یخچال قرار دهید .

مرحله دوم:

در مرحله بعد فلفل دلمه ای و پیاز را به شکل مربع تکه کنید و وقتی تکه های مرغ را به سیخ می کشید قارچ ، فلفل و پیاز را در میان آنها قرار دهید .

مرحله سوم:
سیخ های مرغ را روی آتش ذغال قرار داده و به آرامی باد بزنید تا مرغ ها پخته شود ( مراقب باشید خشک نشود ) . وقتی کباب ها آماده شد در دیس بکشید .

مرحله چهارم:

می توانید آن را همراه با 25 گرم کره ذوب کرده میل کنید . این کباب را در فر یا ماهیتابه هم می توان آماده کرد و برای اینکه خشک نشود حتما در اواخر طبخ کره ذوب شده را روی آن بریزید .

طرز تهیه کباب شیش طاووق

نکته های تهیه کباب شیش طاووق :
۱ـ این کباب را در فر یا ماهیتابه هم می توان مهیا نمود و برای اینکه خشک نگردد حتما در اواخر طبخ کره ذوب شده را روی آن بریزید .
۲- شیش طاووق به متد های مختلف طبخ می شود در صورتی که مایل نباشید از سس مایونز استفاده کنید می توانید آن را حذف کرده و به جای آن روغن زیتون یا کره اضافه و البته مقدار آب لیمو را هم کمی بیشتر کرد . برخی از ماست پرچرب نیز به جای مایونز استفاده می نمایند.
۳ـ میزان حداقل زمان خواباندن مرغ های تکه شده در در مایه آماده گردیده ۳ تا ۴ ساعت می باشد.

نکته دیگر این که می توانید سس دیگری مثل سسی که مرغها را در آن خواباندید تهیه نمایید و کباب را با آن میل نمایید ،در صورت تمایل می توانید پیاز ریز شده و ماست نیز اضافه گردانید.

طرز تهیه کباب تابه ای سویا

طرز تهیه کباب تابه ای سویا

مواد لازم:

دو پیمونه سویا یه دونه تخم مرغ
یه دونه پیاز متوسط نمک ، فلفل ، زردچوبه ، ادویه کاری به مقدار دلخواه
سه حبه سیر

طرز تهیه:

مرحله اول:

حدود دو پیمونه سویا رو خیس و بعد کامل آبکش کرده و آب گرفته شده ، با یه دونه پیاز متوسط و سه حبه سیر چرخ میکنم . بعد با یه دونه تخم مرغ، نمک ، فلفل ، زردچوبه ، ادویه کاری ، خوب ورز میدم تا کاملا یکدست بشه .

مرحله دوم:
کف تابه رو روغن ریخته و مایه رو داخل تابه با دست فرم میدم . روی حرارت ملایم میمونه تا کاملا مغز پخت و سرخ بشه . بعد برمیگردونم تا طرف دیگه کباب هم سرخ بشه . درب تابه رو هم حین پخت ، نمیذارم . چند برش فلفل دلمه ای روی کباب حین پخت بذارین که طعم و عطرش عالی میشه . میتونین از یه دونه سیب ‌زمینی خام یا پخته خنک ریز رنده شده یا نسبت کمی گوشت چرخکرده قرمز یا سفید ، برای داخل مایه کباب استفاده کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها