رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 440075

توصیه مقام معظم رهبری به آیت‌الله جزایری پس از استعفا

ساعت 24- نماینده پیشین ولی فقیه در استان خوزستان گفت: حوزه علمیه نجف یک دروازه بین‌المللی است برای همین برخی طلاب اهوازی را به آنجا اعزام کردیم.

style="text-align:justify">آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری ظهر امروز پنجشنبه در آئین تودیع و معارفه نماینده جدید ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به بیماری خود اظهار کرد: با توجه به کسالتی که دارم خیلی باید سعی می‌کردم که در نماز جمعه سرم گیج نرود و بر روی پاهای خودم بایستم لذا با خود فکر کردم چه ضرورتی دارد لذا اعلام کردم که از ادامه کار معذور هستم و هر کسی بیاید خدمتگزار هستیم و کمک خواهم کرد.

وی ادامه داد: تردید حاصل شد که به قم و یا نجف بروم یا در خوزستان بمانم، بر اساس اسرار مردم و طلبه‌ها، بنا بر ماندن در خوزستان گذاشتم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در دیدار خبرگان با رهبری به ایشان گفتم با خدا عهد بستم تا آخر عمر در خدمت شما و اسلام باشم و از طریق‌های مختلف در خدمت نظام باشم و تا زنده‌ام در این مسیر باقی بمانم ایشان نیز گفتند از اهواز هم جدا نشوید و در اهواز بمانید؛ حتی به شهر مقدس نجف برای سکونت نروم.

آیت‌الله موسوی جزایری ادامه داد: بسیاری از دوستان متوجه شدند که ما در نجف اشرف باید ورود کنیم که در این راستا عده‌ای طلاب اهوازی را به آنجا اعزام کردیم و به اهدافی که داشتیم رسیدیم. جریانات مناسبی وجود داشت که مناسب نبود و اگر این حوزه به دست افراد دیگری می‌افتاد، نظام اسلامی مظلوم واقع می‌شد به صورت آهسته و با تدبیر و استقبال آیت‌الله سیستانی این حرکت را انجام دادیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خطاب به ائمه جماعت و روحانیون گفت: در حوزه علمیه نجف در آغاز راه هستیم؛ در حال حاضر حدود ۲۰ هزار نفر طلبه از چندین کشور در آن مشغول تحصیل بوده و از این تعداد نیز حدود ۱۰۰ نفر طلاب ایرانی هستند در حالی که حوزه علمیه نجف که روزی اساتید برجسته و مراجع آن ایرانی بودند. اگر ما حضور پیدا نمی‌کردیم نظام و انقلاب ضربه می‌خورد چراکه حوزه نجف یک دروازه بین‌المللی است.

وی گفت: مدرسه امام خمینی (ره) در نجف وجود دارد که از همه دنیا در آن حضور دارند ما بخواهیم یا نخواهیم جهانی هستیم. انقلابی که امام (ره) برپا کرده و امروز رهبری آن را ادامه می‌دهد دیگر محدود به ایران نیست.

آیت‌الله موسوی جزایری تأکید کرد: برای آینده دستورهای رهبری نصب‌العین ماست و از همه آنها اطاعت می‌کنیم. اعتقادات و نظرات خود را راجع به حجت الاسلام موسوی فرد به افراد گفته‌ام و ایشان مورد اگر این اعتقاد نبود اینگونه مرید ایشان نبودم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: به همه مردم خوزستان قول می‌دهم که به حجت الاسلام موسوی فرد کمک کنم؛ موضوعی که رهبری به ما تکلیف کردند و از آقای موسوی فرد هم می‌خواهم به ما کمک کند.

وی گفت: وحدت غرور آفرین و حماسه‌ساز عشایر غیور خوزستان از عرب تا لر و بختیاری که سربلندی روسفیدی برای ما ساخته است در کشور زبانزد است.

آیت‌الله موسوی جزایری با بیان اینکه عشایر غیور خوزستان همیشه لبیک گو بوده و کمک کرده‌اند، بیان کرد: امیدواریم این نعمت روز به روز بیشتر باشد و ما از عشایر متشکریم و خدمتگزار آنها هستیم. عشایر همیشه چه در جنگ و چه در سختی‌ها و امروز در سیل در صحنه هستند.

آیت‌الله موسوی‌جزایری خاطرنشان کرد: برای حوزه علمیه خوزستان برای تبادل علمی بیشتر اهواز از قم و بلعکس مرکزیتی در قم درست شده تا در کنار علما و فضلا در یک مؤسسه علمی پژوهشی ایجاد کنیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: باید حوزه علمیه را به اندازه‌ای ارتقا دهیم که نه تنها کشور بلکه کل جهان اسلام را پاسخگو باشد و به چنین جایی برسانیم و ظرفیت‌های آن به ویژه ظرفیت عربی آن را به جایی برسانیم که کشورهای عربی منطقه نیز از آن بهره‌مند شوند.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها